Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Shelly Dimmer 2 og Homey


Stigandr

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Shelly Dimmer 2 og Homey. Sånn som oppsettet er nå, kan jeg slå av og på dimmeren via Homey, og med lysbryteren. Men når dimmeren er slått av, sendes ikke lenger strøm opp til pærene, som også er smarte. Det jeg ønsker å få til er at når jeg trykker på lysbryteren, sendes et signal til Homey, og Homey slår av lysene i taket, men strømmen forblir på. På denne måten kan jeg fortsatt slå på lysene ved feks Google Home. Er det noen som vet hvordan jeg kan oppnå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har 2 "smarte" enheter koblet etter hverandre: En dimmer som styrer en smartpære. Det er i så fall ikke noen smart løsning, smartpærene skal ha strøm hele tiden for å kunne styres og dimmeren må bare styre ikke-smartpærer.

 

...og, velkommen til forumet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det 🙂

Det stemmer at det er to smarte enheter etter hverandre. Jeg har hatt inntrykket av at Shelly Dimmer vil la meg kunne sende et signal, fremfor å kutte strømmen (noe jeg for så vidt har fått bekreftet i Homey, den mottar "button press on input 1" feks). Det jeg ikke har funnet ut av er hvordan jeg kan få den til å bare sende et signal, men ikke kutte strømmen slik at smartpærene alltid har tilgang til strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stigandr skrev (20 minutter siden):

Det jeg ikke har funnet ut av er hvordan jeg kan få den til å bare sende et signal, men ikke kutte strømmen slik at smartpærene alltid har tilgang til strøm.

Det tror jeg heller ikke du vil kunne få til. Om dimmeren er ment å styre bare smartpærer så ville jeg heller koblet om slik at dimmeren ikke styrer noe som helst men brukes til å sende signaler til Homey og så latt Homey styre smartpærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.