Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Høiax styring


storeulv

Anbefalte innlegg

storeulv skrev (På 23.2.2023 den 14.49):

Er det noen av dere Homey-brukere som har Høiax Connected VVB og som styrer denne fra Homey, og kanskje til og med har Tibber?
Jeg har nettopp fått en slik VVB i hus, og jeg er på jakt etter tips om hvordan man best styrer denne.

 

Har ikke denne selv - men kanskje denne appen: https://homey.app/no-no/app/no.hoiax/Høiax/ 

 

Jeg har selv automasjon med aeotec Heavy duty rele som gjør at min tadisjonelle tank har strøm mellom kl.23 og 05.30 + de 4 billigste timene mellom 11 og 22 på dagtid. Dette gjør jeg med advanced flow og appen power by the hour. Jeg bruker ikke spesifikt tibber pulse til denne automasjonen, men den regulerer på natten slik at totalforbruk ikke overstiger 10Kw når elbil lader (når bereder på, elbil max 16A, når bereder av, elbil 25A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips ☺️

Jeg har allerede appen og integrasjonen på plass. Det var mer om noen hadde idèer og/eller tips til hvordan planlegge og styre.

Per i dag har jeg bare valgt Høiax' egen spotpris-styringsalgoritme, men om noen har tanker om bedre rutiner eller parametere er jeg interessert i vite hva man gjør og hva man oppnår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg bruker Homey nå. Brukte Høiax helt til jeg lot meg fortelle at det angivelig er en bug i prismekanismen hos Høiax som gjør at den ikke takler priser under 0 kr. Da leser den det som høyeste prisnivå sånn at man ikke får nytt godt av disse periodene.

Jeg vet ikke om det fortsatt er slik, men jeg bruker da en Homey-flow som gir strøm til berederen de 10 billigste timene i døgnet, evt. når prisen er under 0,25 kr.
Berederen som sådan er jeg godt fornøyd med, den er rask nok for vår bruk, og den holder greit på varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.