Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Scene mode på Z-Dim vs Z-Dim2


kristioi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har mange Heatit Z-dim i huset som jeg bruker manuelt og med overstyring fra Homey. Dette fungerer utmerket. For ikke lenge siden la jeg til en Z-dim2 på samme måte, men fikk ikke scener til å virke (altså dobbeltrykk, trippeltrykk osv.). Da fant jeg en setting der man kan velge funksjon for trykknapp, og satte denne til "Scene controller". Problemet er at da fungerer ikke trykknappen manuelt direkte lenger. Jeg kan selvsagt definere oppførsel for enkelttrykk i Homey, men da må den gå via logikken der og vil ikke fungere hvis denne er nede.

 

Er det andre som har Z-dim2 og har samme oppførsel, eller kan det være en feil?

 

image.png.8a1f2e074781cb2a9d6714ab2a5cc9c2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja; snakket med HeatIT for lenge siden og de bekreftet denne bug’en på z-dim2

 

Ringte de for 2 uker siden for å høre om bl.a. dette, og feilen kan ikke rettes med en OTA oppdatering (rettelsen krever fysisk tilgang til enheten)

 

Dersom du har behov for scenekontrollerfunksjonaliteten, så kan du sende en mail til kundesenteret for oppfølging. Forstod det som at de må sende ut noen (!) for å oppdatere.

 

BTW: De bekreftet også at de enhetene som selges i dag har det samme problemet

  • Confused 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.