Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Type router?


Counterpointer

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å bruke Ice, men har fått tilbud fra Telia om gratis datasimkort (det blir da både raskere og billigere med ubegrenset data). Slik at jeg kan bruke en router med sim for å få nett på hytta.

 

Hvilken router anbefales da?

Har 5G på telefonen når jeg er på hytta men har ikke målt signalstyrke på hverken 5G eller 4G.

 

Forstår det som 4G routere er veldig billig, men det er ikke viktigste faktor.

 

Har tenkt å starte med en Futurehome ll hub for automasjon. Tanken er å ha Eufycam 3 pakke for videoovervåking ute og diverse styring av strøm for Enøk og komfort. Når vi er der blir det sikkert streaming av Netflix ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har dårlig dekning kan en Zyxel NR7101 eller tilsvarende være et godt alternativ.

Disse får du brukt på Finn.no fra 900kr og oppover, disse er ofte låst til Telia eller Telenor (Følger med mobilt bredbånd deres) og må dermed låses opp.

Du kan så ha en vanlig hjemmeruter koblet på denne igjen.

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slippern skrev (3 timer siden):

Om du har dårlig dekning kan en Zyxel NR7101 eller tilsvarende være et godt alternativ.

Disse får du brukt på Finn.no fra 900kr og oppover, disse er ofte låst til Telia eller Telenor (Følger med mobilt bredbånd deres) og må dermed låses opp.

Du kan så ha en vanlig hjemmeruter koblet på denne igjen.

 

Det ligger en Zyxel 7101 på Finn. Den koster 3k. 
Hadde passet bedre med en til 900kr

 

Hadde optimalt vært bedre med færre bokser også, selv om det ikke er et absolutt krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
slippern skrev (1 time siden):

Takk for link, men jeg har Telia og holder meg til dem, så akkurat denne var ikke mulig grunnet Telenor binding.

 

Landet på en TP link Deco X50 5G med rabatt og full nygaranti + bytterett.

Denne burde dekke behovet og vel så det.

 

Tusen takk for hjelp. Jeg antar jeg ikke har MÅ ha utvendig antenne da telefonen har 5G dekning i hele hytta og dekningskartet til Telia sier meget god 5G dekning og bare middels 4G.

 

Blir sikkert nye tråder om tilkobling av Futurehome ll og diverse enheter med styring. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.