Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tilgang til HA via internett ved hjelp av DuckDNS fungerer ikke


Oyvlil

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å sette opp tilgang til min Home Assistant både for å få tilgang til hjemmet når jeg ikke er hjemme, men også for å få mulighet til å koble det opp mot Google Assistant.

Har fulgt denne guiden til punkt og prikke, men jeg klarer ikke å få tilgang når jeg tester.

https://home-assistant-guide.com/guide/opening-up-home-assistant-to-the-internet-with-duck-dns/

 

Jeg tester det via nettleseren på mobilen (slår av WiFi slik at jeg ikke er "hjemme"), men får bare opp en feilmelding om at nettstedet ikke er tilgjengelig og at det brukte for lang tid på å svare. Forsøker også via Home Assistant appen på telefonen, men da skjer det ingenting når jeg trykker på connect.

Innstillinger skal være identisk som i guiden (byttet ut med mine egne Tokens og IP-adresser), så jeg aner ikke helt hva jeg skal se etter her.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i og med at det ikke er beskrevet i guiden har jeg ikke gjort det. Dette har jeg generelt lite peiling på, så står det ikke i guiden blir det heller ikke gjort.

 

Så hvordan jeg åpner port i routeren er også ukjent for meg, men tror jeg har riktig løsning her. Har Altibox som leverandør og logget meg inn på Min side der, og fant frem til Portviderekobling. Se utklipp fra nettsiden der jeg har kladdet med rød skrift på hvor jeg tror de ulike tingene skal skrives inn. Ser det riktig ut?

Skjermbilde 2023-09-27 kl. 15.14.58.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.