Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mill - "kontroller inviduelt" med Tibber + Homey


PABben

Anbefalte innlegg

Til mine Mill-ovner: Jeg bruker Tibber hvor jeg ønsker å benytte nattsenking-funksjonen men samtidig også scener/flows med homey.

Mill-appen lar meg aktivere funksjonen "kontroller enheten inviduelt" og da fungerer den med tibber men ikke homey - og motsatt hvis funksjonen er deaktivert.

 

Er det noen andre i samme situasjon og evt. hvordan har dere løst å kunne styre ovnene fra både homey og tibber?


Bruker "mill heating" i homey og 3.gen mill-ovn med "mill 2.0" i tibber.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer vel muligens litt på siden av problemstillingen din her, men har Tibber og Homey, og har en Mill WiFI Gen 3 konveksjonsovn som jeg styrer etter klokken og romtemperaturen. 

Det du kan gjøre er å bruke Homey til å sette ovnene i forskjellige moduser (PROGRAM, KOMFORT, SOVER, BORTE OG AV) avhengig av tid, strømpris, temperatur i rommet osv. Det gjøres med "SÅ"-kortet "Sett modus <MODE>".

Jeg ser ikke helt hvilken nytte Tibber sin nattsenking skal ha som ikke lar seg løse like godt med Homey, men det kan være noe jeg ikke har fått med meg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.