Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vannbårent, styre 3-veis shunt


Henrik S

Anbefalte innlegg

Jeg har (noen vil si et litt komplekst) vannbårent system. Kombinerer vedfyrt og luft/vann VP.
Det er ikke mindre enn 3 shunt-grupper i systemet og jeg har fra start av (ca 20 år) kjørt xComfort med Home-manager som har styrt dette veldig bra, basert på utetemp, tur- og retur-temp. Men, xComfort sine dager begynner å nærme seg slutten, og jeg foretrekker en kontrollert overgang før en evt. brå død.

Jeg har begynt å bygge opp et zWave-nettverk, har Homey Pro (bytter ut en futurehome), og har google, googlet, men lite flaks så langt. Mulig jeg er dårlig på å google, men har lett mange ganger......

Har noen erfaring, vært borti, sett noe..... om regulering av 3-veis shunt innenfor Homey Pro (eller futurehome) ???

 

All bistand er verdsatt!

*/Henrik/*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen til forumet.

 

Noen bilder av det utstyret du har kan gi oss gode tips for styremuligheter.

 

De shuntgruppene jeg har vært borti har hatt mekanisk termostat med manuell justering 24 eller 230V on/off aktuatorer. Styring av aktuatorene er jo ganske beint fram med termostatfunksjon i automasjonssentralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.