Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Heatit z-water som plutselig har blitt ustabil


Anderslien

Spørsmål

Jeg har Homey, to stk Heatit Z-Water og Heatit Z-TRM3 termostater i huset. Det har fungert fint et års tid nå. Jeg hadde laget flows på alle enheter istedet for å koble de opp direkte med enhetskode. For et par måneder siden så begynte de å oppføre seg ustabilt. Varmen slo seg ikke på eller ikke slo seg av. Jeg tok derfor og gjorde om alt til enhetskode så de er koblet direkte opp mot Z-Water og ikke kun går via Homey. Det er fortsatt ustabilt. Noen ganger slår ikke termostaten på releet i z-water, noen ganger slår den ikke av releet og noen ganger står releet på, men aktuatoren har ikke åpnet kursen. 
 

Hva tror dere må fikses her? Har det kommet en oppdatering som har gjort alt helt ustabilt?

 

Legger ved bilde av oppsett på termostat. 

IMG_0517.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

"Noen ganger slår ikke termostaten på releet i z-water, noen ganger slår den ikke av releet og noen ganger står releet på, men aktuatoren har ikke åpnet kursen. "

 

Her var det mye på en gang.

 

Dersom termostaten ikke slår på releet i Z-Water er nok grunnen av kommandoen av en eller annen grunn ikke kom frem til Z-Water på grunn av rutingen av trafikken i Z-Wave nettverket.

 

Dersom releet på Z-Water er slått på og aktuatoren ikke åpner seg bør du sjekke om det er strøm på den aktuelle rele-utgangen. Dersom det er strøm på aktuatoren og den ikke åpner er det kanskje noe feil med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
OlavT skrev (2 timer siden):

"Noen ganger slår ikke termostaten på releet i z-water, noen ganger slår den ikke av releet og noen ganger står releet på, men aktuatoren har ikke åpnet kursen. "

 

Her var det mye på en gang.

 

Dersom termostaten ikke slår på releet i Z-Water er nok grunnen av kommandoen av en eller annen grunn ikke kom frem til Z-Water på grunn av rutingen av trafikken i Z-Wave nettverket.

 

Dersom releet på Z-Water er slått på og aktuatoren ikke åpner seg bør du sjekke om det er strøm på den aktuelle rele-utgangen. Dersom det er strøm på aktuatoren og den ikke åpner er det kanskje noe feil med den.


Nettverket har vært stabilt, men jeg har satt på et par extendere for å få nettet ned mot en garasje. Kan det ha noen påvirkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
17 hours ago, Anderslien said:


Nettverket har vært stabilt, men jeg har satt på et par extendere for å få nettet ned mot en garasje. Kan det ha noen påvirkning?

 

Det burde i prinsippet gjøre nettet bedre. Vanskelig å si uten å se på detaljer som kan være komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.