Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

MicroMatic ZB250 erfaringer


Bjørn Mork

Anbefalte innlegg

Hei,

Samme her. Byttet til ny dimmer forrige helg. Foreløpig ser det veldig bra ut, men tenkte å drøye en liten uke til før jeg oppdaterte forumet - for å være helt sikker. 🙂

 

-MariusL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, christbj said:

Ut fra den informasjonen jeg fikk kan de ikke oppgraderes over Zigbee.

Bummer.  Det høres jo unødvendig herkete ut. Og dette hadde de ingen planer om å gjøre noe med?

Jeg er litt usikker på om jeg gidder klage hvis det er slik at de må byttes fysisk for å fikse firmware...

Ser at mine rapporterer "swBuildId": "2.9.2_r54" (i følge databasen til zigbee2mqtt).  Klarer ikke helt matche 0x00000036 til noe.  Hvor  sjekker jeg denne versjonskoden?

Ah, 0x36 = 54.  Det er kanskje "_r54" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt nøyere etter i z2m, og dimmerne annonserer da virkelig støtte for OTA-clusteret så vidt jeg kan se.  Ser også at z2m har fått 0x36 versjonen som et "genOta" attributt (eneste dingsene jeg har med det, uten at jeg aner noe om hvorfor/hvordan):
 

        "genOta": {
          "attributes": {
            "currentFileVersion": 54
          }
        }


Veldig usikker på hvordan vi bør tolke den type info fra kundeservice.  Mistenker at dimmerne støtter OTA helt fint, men at infrastrukturen med en firmware-server mangler.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.