Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Zigbee2Mqtt OTA for Philips Hue viker ikke (midlertidig)


Kensko

Anbefalte innlegg

Til opplysning:

Zigbee2Mqtt OTA for Philips Hue er midlertidig brekket.  'Self signed certificate in certificate chain' 

Det skyldes endringer i hvordan Philips Hue / Signify håndterer sine sertifikater. Det er uklart om dette er med hensikt eller ikke, men et self-signed sertifikat er nå en del av sertifikatkjeden. Zigbee2Mqtt er klar over problemet og en løsning er laget. Men jeg er usikker på når denne vil være tilgjengelig for Home Assistant brukere. Hvis du kjører Zigbee2Mqtt som et add-on som mange gjør, så er det opp til vedlikeholderne av denne add-on. Hvis du kjører et frittstående Zigbee2Mqtt instans, så antar jeg at du kan laste ned en fikset versjon ganske snart?

Kilder:
https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/20429
https://github.com/Koenkk/zigbee-OTA/issues/420

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kensko skrev (10 timer siden):

Men jeg er usikker på når denne vil være tilgjengelig for Home Assistant brukere. Hvis du kjører Zigbee2Mqtt som et add-on som mange gjør, så er det opp til vedlikeholderne av denne add-on.

Det er de samme personene som vedlikeholder zigbee2mqtt som også vedlikeholder add-on. De oppdateres samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke. Da kommer det sikkert en fiks rimelig kjapt. Har nylig byttet fra Deconz til Zigbee2Mqtt og mye Philips greier som trenger en oppdatering.

Endret av Kensko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kensko skrev (1 time siden):

Det visste jeg ikke. Da kommer det sikkert en fiks rimelig kjapt. Har nylig byttet fra Deconz til Zigbee2Mqtt og mye Philips greier som trenger en oppdatering.

Hehe. Når jeg gjorde samme type overgang fra deconz til zigbee2mqtt så jobbet systemet en hel måned med å oppgradere firmware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.