Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alternativ til Life360?


Anbefalte innlegg

Det ser dessverre ut til at Life360 har gjort såpass mye endringer at det ikke er noe annet enn egen app som funker 😞
https://forums.homeseer.com/forum/hs4-products/hs4-plugins/utilities-plug-ins-aa/life-360-shill/1649514-i-m-sad-to-report-this-plugin-is-no-longer-viable

https://community.home-assistant.io/t/life-360-stopped-working-this-morning/658796/43

Ser også ut til at de som har laget plug-in har kastet inn håndkleet, og folk begynner å si opp abonnementene sine.

 

Er det noen som har kjennskap til gode alternativer?  
For min egen del har jeg ikke all verdens bruk for å se f.eks hastighet, og jeg trenger ikke veldig høy oppløsning på posisjon, men +/- 100m er nå greit.. Hyppig oppdatering er derimot nokså viktig, da jeg bl.a brukte Life360 for å trigge åpning av garasjeport (og når det er 2-sifret antall kuldegrader vil jeg helst ha porten åpen så kort som mulig (stor port og oppvarmet garasje...)

Det er ikke et fullstendig ufravikelig krav med støtte for mange enheter, men helt klart veldig ønskelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke forsøkt selv, men ser at flere er fornøyde med HSBuddy (https://hsbuddy.avglabs.net/#/README). Er det noe å se på?

 

Ellers kan du jo evt se på f.eks. Tasker (dersom du bruker Android) (du kan kontrollere HS-devices via HTTP-requests, jeg antar at Tasker kan fyre av en slik basert på location, men stikkordet her er "antar").

 

(For trigging av garasjeport - er det ikke, til syvende og sist, like enkelt å gjøre det low-tech med en tradisjonell fjernkontroll?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! 🙂
Har installert HSBuddy og begynt å gjøre om på eventene nå. Så spørs det hvor godt Geofencing fungerer der da - orker ikke å kjøre for å teste i kveld, men får vel alltids testa det i morgen.
Til mitt bruk ser det vel så bra ut som Life360 🙂

 

 

...så får en håpe det kommer opp et alternativ for de med andre systemer enn HomeSeer også, tror frustrasjonen kanskje er større i HomeAssistantmiløet..

 

 

(og nei, til min garasjeport er det best med slik styring. Fjernkontrollene fungerte litt så som så, jeg hater å gå med nøkler på meg, men kan ikke ha en kontroll i hver bil heller da det kan være MANGE forskjellige biler det 😛 men ja, jeg ser poenget ditt, og har flere ganger tenkt tanken på om jeg skulle ordna meg med fjernkontroll igjen.)

 

 

 

EDIT:
Det er sikkert mulig, men den tida jeg brukte Android prøvde jeg meg på Tasker, men lyktes ikke i å få det til å fungere.)

Endret av bjwanvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.