Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bruk Trigger ID for å lage automasjoner med mange funksjoner i en


christbj

Anbefalte innlegg

Jeg så nettopp gjennom denne Youtube videoen og har basert på hans tips om bruk av Trigger ID slått sammen det som var seks adskilte automasjoner til 1! I stuen vår bruker vi Ikea Somrig til å styre lysene når vi sitter i sofakroken. Denne fjernkontrollen har 2 knapper, hver med 3 funksjoner (enkelttrykk, dobbetltrykk og hold). Dette bruker vi til å skru av/på (toggle), dimme opp og dimme ned spotter på hhv den ene og andre siden av rommet. Nå er disse seks funksjonene pakket inn i en automasjon. Og når jeg vil ta i bruk en fjernkontroll til, dedikert til godstolen, så kan jeg kopiere denne ene automasjonen og legge inn fjernkontroll nr 2 på samme måte.

Det er sikkert andre måter dette kan ordnes på, men denne skal i alle fall jeg bruke videre. 🙂 Det blir ellers nok automasjoner å holde oversikt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.