Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppgradere bilstereo Android Auto eller CarPlay


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en gammel Peugeot 5008 fra 2011. Den har en stereo som fungerer veldig bra med Bluetooth hvor vi kan høre på musikk og handsfree. Vi setter telefonen i en holder og bruker den til navigering. Men den lille DAB-radioen som er koblet til AUX fungerer dårlig, mister signalet før vi når bygrensen (ja, jeg har antenne montert i frontvinduet). DAB er egentlig ikke så viktig, men hadde vært kjekt med en som virker over hele landet.

 

Jeg tenkte det hadde vært gøy å oppgradere stereoen. Og hvis det skal være noen vits tenker jeg den må støtte Android Auto og/eller Carplay. Det fins noen ganske rimelige systemer til 2-3000, men da må du kobe til med ledning og det tror jeg ikke blir tatt godt i mot av resten av familien. De med støtte for trådløs tilkobling ligger over 5000kr + adaper for kobling av styring fra rattet. Det syns jeg er litt mye å bruke på dette, som ikke vil tilføre så enormt mye mer til bilen enn nå.

 

Så tenkte jeg, kunne det være mulig å koble et billig Android-nettbrett e.l. til bilen? Et adapter mellom bil-ISO og android?

 

Eller noen som har andre løsninger for å få en litt større skjerm enn en telefon med samme funksjonalitet i bilen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.