Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre zip screen med enkelt relé?


Anbefalte innlegg

Jeg har en zip screen med Somfy WT-motor som jeg i dag styrer med en Fibaro Roller Shutter som er montert i en utvendig koblingsboks. Jeg skal selge denne screenen pga annet solskjermingsbehov, og lurer på hvordan en kjøper som ikke har smarthussystem kan styre den. Finnes det 230v-releer med fjernkontroll til en rimelig penge?

 

image.png.e9ca62ee7c3d717a51d83a90eb71a0ff.png  

Endret av jaknudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaknudsen skrev (3 timer siden):

Takk, men jeg har ikke en innvendig (innendørs) koblingsboks tilgjengelig for denne kursen. Utvendiig = utendørs i første post 🙂


Tror du ikke det kunne være et svar relatert til dette, "og lurer på hvordan en kjøper som ikke har smarthussystem kan styre den" ?

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo det har du helt rett i! Tenkte for mye på egne forhold der. Det kan jo være litt omfattende å legge opp en utendørs kurs med veggboks og en slik bryter, kanskje lettere å trekke kabling fra eksisterende utendørs stikkontakt e.l. med et trådløst relé av noe slag - hvis det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.