Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Elko hvafforno?


Anbefalte innlegg

Pappa har en leilighet som kom med noen Elko trådløse dimmere for downlightsene. Da han flytta inn virka bare én av tre og så fikk han tiidligere eier til å fikse dette. Det jeg gjorde feil var at jeg glemte å få eieren til å dokumentere hva som ble gjort. Installasjonen er kanskje ti år ellerno? glemt å sjekke datoer i sikreingsskapet for hint.

 

Ikke er det noen som helst tegn til hva dette er for noe. Dimmebryterne føles skikkelig crappy og synes ikke de fungerer stort bedre heller.

 

De ligner "Smartbryter trådløs Plus PH" og for alt jeg vet er det det det er. https://www.elko.no/produkter/45-elko-smart-styringssystemer/smartbryter-tradlos/smartbryter-tradlos-plus-ph

 

Bilde vedlagt.

 

Men noen smarthub har jeg ikke sett snurten av og sikringsskapet har null og niks hint.

 

Batteri er bytta uten at det hjalp.

 

Hvor er det sannsynlig at jeg finner en mottaker? Og hva kan den være? Jeg må kanskje paire det hele eller resette den?

elko.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke veldig mye klokere av hverken link eller det jeg kan finne om systemet.

 

Virker som det er kontrollere ment for skap og jeg så ikke noe slikt i skapet så må kanskje på leting. Har du no anelse om mulighbeten for at jeg finner noe som styrer dette i taket? Altså typisk trafo for én og en av de tre settene med downlights i kåken.

 

Det er ikke noe som helst annet som hinter om IHC eller smarthus i leiligheten.

 

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.