eisa01 Skrevet 8. januar 2025 Skrevet 8. januar 2025 Ser på å sette opp en utendørs AirGradient som krever USB strømforsyning/lader (den har offisiell lokal integrasjon med Homey og Home Assistant 🙂 ) Eneste jeg har klart å finne er hos Dustin fra "Enjoy" som jeg ikke klarer google https://www.dustin.no/product/5011375668/utendors-stromadapter-usb-c-ip44-15m-svart Fins det andre alternativer? Siter
christbj Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden eisa01 skrev (På 8.1.2025 den 21.48): Fins det andre alternativer? Ja. Kanskje har du en liggende uten å vite det? Jeg tok i bruk en fra en utendørs LED lyslenke, der selve lyslenken er kaputt. Så lenge du er komfortabel med å bytte pluggen så finnes det mange strømforsyninger som kan brukes. Denne fra Clas Ohlson leverer korrekt spenning og Ampere, 5V 2A og er laget for bruk utendørs. Strømforsyningen selges uten kabel, så du vil trenge en som passer. Klipp av den andre enden og skjøt på en kabel med USB-A plugg. Hvis du ikke har loddebolt kan skjøtingen kan gjøres med skjøtehylser (to stk, en til hver leder) og så en krympestrømpe på utsiden av alt for tetting. Skjøtehyslene lar seg bruke med en god hårføner, selv om det er enklere med en varmluftspistol. Alle lenker ment som eksempler, det er mange måter å løse dette på. Jeg bruker en slik strømforsyning selv for å levere strøm til en Zigbee basert nivåmåler for vanntanken på hytta. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.