Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Søk i Spotify


Christian

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på dette med søk i spotify fra Homeseer. Jeg har kommet frem til følgende. Det finnes ett API fra spotify som gjør at man kan søke fra en browser. Når man da søker får man en blanding av HTML og json, her kan man klippe ut json stringen og deseralisere den. Når da denne er deserialisert, så kan man plukke ut URL, for å spille den av i en browser på HS PC'en. Mulig man kan klare å sende stringen til en annen PC også, men det får bli litt senere. 

 

Det jeg da sliter med er å presentere søket i HSTouch, slik at man kan gjøre dette søket, og få det fremstilt på en fornuftig måte, og deretter kunne klikke på linken til den sangen man måtte ønske. 

 

Er det noen som har noen gode forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Christian skrev:

 

Det jeg da sliter med er å presentere søket i HSTouch, slik at man kan gjøre dette søket, og få det fremstilt på en fornuftig måte, og deretter kunne klikke på linken til den sangen man måtte ønske. 

 

Er det noen som har noen gode forslag ?

 

Lag en web-frontend og sett inn den i HSTouch. Burde vel funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christian skrev:

Ja, rett og slett lage en webside for søk som man bare putter inn i touch ? Men vil ikke den da spille på klienten, altså på f.eks telefonen, eller på webserveren ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg testet dette med en kjapp link på en html side, og starta trykte på den på en maskin, og da begynte den å spille på klienten i stedet for noen andre plasser. jeg kan spille på webserveren, siden dette blir hs maskina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Christian skrev:

Jeg testet dette med en kjapp link på en html side, og starta trykte på den på en maskin, og da begynte den å spille på klienten i stedet for noen andre plasser. jeg kan spille på webserveren, siden dette blir hs maskina

 

Ja, det må du nok løse med serverside-script på noen måte. Play.php?url=HTTP://Spotify.com/sang&device=stue

 

Så må Play.php ta seg av resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.