SveinHa Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) Er det flere enn meg som driver og leker med alternativer til Android på telefonen? Har brukt /e/OS/ på en Samsung Galaxy S9 i lang tid (fra ver 0.7 til 3.01) og det fungerer helt supert men har noen bagatellmessige ulemper som jeg skulle likt å pynte på. Nå har tiden kommet til oppgradering siden S9en er 7 år med knust glass og et batteri som bare varer en time... Kjøpte meg en Google Pixel 7 Pro 256. Ved installasjon av /e/OS/ får jeg ikke liv i GPSen og /e/OS/ community har ikke kommet opp med løsninger eller forklaringer enda så pr i dag er ikke /e/OS/ aktuell... GPSen fungerer med en mengde andre operativsystem jeg har prøvd og Pixel 7 Pro er også på kompatibelitetslisten til /e/OS/... Der finnes jo et snes alternativer men så langt har jeg sett meg ut disse: LineageOS: Prøvekjørt og ser ut til å funke fint men en må bare huske på å installere MindTheGApps under installasjonen for å få tilgang til Google Apps. GrapheneOS: Svært begrenset telefonstøtte men Pixel serien er støttet og det er jo det jeg har... CalyxOS: Er jo mange flere alternativer men starter med disse. Når en har fått det inn i fingrene så tar det jo ikke mange minutt å skifte operativsystem... Noen som har gode tips om hva en bør gå for? Det handler jo om å bli kvitt den skjulte sporingen og Googles jernhånd over MINE overvåkingsmuligheter som samtaleopptak. Endret 11. juni av SveinHa Siter
SveinHa Skrevet 11. juni Forfatter Skrevet 11. juni Hmmmm... Fikk et tips om å ta ut en systemlogg fra /e/OS/ så da ble det enda en ny systeminstallasjon... og GPS virker!!! Har kjørt gjennom OTA oppdateringer fra 2.7 til 2.8, 2.9 og 3.0.1 og GPS virker i alle versjoner. Hva kan en lære av dette da? Sannsynligvis ingenting men det har nå vært gøy å gjøre disse "farlige" installasjonene som kan få telefonen inn i permafrosten mange ganger og med rimelig grei suksess hver gang. Har vært noen få tilfeller der jeg har måtte holde powerknappen inne i 20-30 sekund for å få den til å dø... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.