SveinHa Skrevet onsdag kl 10:41 Skrevet onsdag kl 10:41 (endret) Er det flere enn meg som driver og leker med alternativer til Android på telefonen? Har brukt /e/OS/ på en Samsung Galaxy S9 i lang tid (fra ver 0.7 til 3.01) og det fungerer helt supert men har noen bagatellmessige ulemper som jeg skulle likt å pynte på. Nå har tiden kommet til oppgradering siden S9en er 7 år med knust glass og et batteri som bare varer en time... Kjøpte meg en Google Pixel 7 Pro 256. Ved installasjon av /e/OS/ får jeg ikke liv i GPSen og /e/OS/ community har ikke kommet opp med løsninger eller forklaringer enda så pr i dag er ikke /e/OS/ aktuell... GPSen fungerer med en mengde andre operativsystem jeg har prøvd og Pixel 7 Pro er også på kompatibelitetslisten til /e/OS/... Der finnes jo et snes alternativer men så langt har jeg sett meg ut disse: LineageOS: Prøvekjørt og ser ut til å funke fint men en må bare huske på å installere MindTheGApps under installasjonen for å få tilgang til Google Apps. GrapheneOS: Svært begrenset telefonstøtte men Pixel serien er støttet og det er jo det jeg har... CalyxOS: Er jo mange flere alternativer men starter med disse. Når en har fått det inn i fingrene så tar det jo ikke mange minutt å skifte operativsystem... Noen som har gode tips om hva en bør gå for? Det handler jo om å bli kvitt den skjulte sporingen og Googles jernhånd over MINE overvåkingsmuligheter som samtaleopptak. Endret onsdag kl 19:02 av SveinHa Siter
SveinHa Skrevet onsdag kl 11:43 Forfatter Skrevet onsdag kl 11:43 Hmmmm... Fikk et tips om å ta ut en systemlogg fra /e/OS/ så da ble det enda en ny systeminstallasjon... og GPS virker!!! Har kjørt gjennom OTA oppdateringer fra 2.7 til 2.8, 2.9 og 3.0.1 og GPS virker i alle versjoner. Hva kan en lære av dette da? Sannsynligvis ingenting men det har nå vært gøy å gjøre disse "farlige" installasjonene som kan få telefonen inn i permafrosten mange ganger og med rimelig grei suksess hver gang. Har vært noen få tilfeller der jeg har måtte holde powerknappen inne i 20-30 sekund for å få den til å dø... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.