Mastiff Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Vi har flere hyttenaboer som bruker laderen på hyttefeltet, som er koblet til min strømmåler. Hver er satt opp med en RFID-brikke, de er ikke såkalt integrerte, så det er brikken som skiller mellom hvem som lader. Så i laderapporten fra Easee-appen er det lett å se hvem som har ladet hva, men hos Tibber står alt som lading på meg selv. Tibber har ikke koblet seg til Easees API, av en eller annen merkelig grunn. Og enda verre, det fins ikke mulighet i Tibber (så vidt jeg har sett) for å vise hver enkelt ladeøkt på en dag, ladeprisen vises bare for hele dagen. Fins det en løsning for Node-RED eller Home assistant for å få ut ladeøkter fra Easee og så beregne prisen på dem ut fra strømprisene? Edit: Oi, det blir mer avansert... For Easee rapporterer når bilen blir koblet til og fra, ikke når den faktisk lader. Så hvis den var ferdig med å lade 02, men ble koblet fra laderen 09, så viser den ladeøkt fram til 09. Så da må jeg i tillegg se på totalforbruket på hytta for å se når den lader (6 kw ekstra syns jo ganske tydelig et sted der maksimalt forbruk ellers er på 4-5 når kokeplater brukes). Edit 2: Hass til unnsetning, som Lucky Luke: Det fins selvsagt en mulighet til å se i langtidsstatistikken hvor mye strøm som er brukt av laderen når, under Effekt. Det er også en Energi per time, men merkelig nok ligger ikke den i langtidsstatistikken. Lurer på om jeg kan få den inn der. Endret 3 timer siden av Mastiff Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.