Gjelsvik Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Slet lenge med å inkludere en tellstick plugg her. Flere år siden sist jeg inkluderte en zwave dings, og synes dette var veldig vanskelig i home assistant. Det er liksom ingen progressbar, eller feedback. Mye googling, og lang historie kort, jeg fikk det for meg at jeg skulle prøve Zwave JS UI i stedet for Zwave JS. Da det vistnok skulle være bedre på logging, og slikt. Fulgte denne guiden til punkt å prikke: https://community.home-assistant.io/t/switching-z-wave-js-addons-with-minimal-downtime-z-wave-js-official-to-z-wave-js-ui-community/409904 Alt så ut til å virke fint i et par dager (tellstick pluggen er like død) Men nå i dag oppdaget jeg at en del av mine batterioppererte brytere er helt døde. De står bare å "spinner". Bryteren lyser i det jeg trykker, så den er nok i orden, men det skjer ikke noe i HomeAssistant. Node 59, Lysbryter-trapp, denne skulle jeg svært gjerne hatt opp å gå. Dette er en namron 4-veis bryter. Node 60 (Utestikk VP-Pool) er et relè med kontinuerlig strøm, skjønner ikke hvorfor den også bare står der å snurrer. Noen som kan peke meg i rett retning her? Jeg "bygde" zwave nettet på Homeseer. Flyttet UZB sticken over i homeassistant for noen år siden, så har ikke brukt zwave så mye her, annet enn å sette opp automasjoner Endret 3 timer siden av Gjelsvik Siter
Gjelsvik Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Fant faktisk et sted der man ser realtime loggene.. Når jeg trykker på denne bryteren så mottas det i alle fall et eller annet. Men automasjonen min som skal slå på lyset trigger ikke. Den ser slik ut: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.