Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slet lenge med å inkludere en tellstick plugg her. Flere år siden sist jeg inkluderte en zwave dings, og synes dette var veldig vanskelig i home assistant. Det er liksom ingen progressbar, eller feedback. Mye googling, og lang historie kort, jeg fikk det for meg at jeg skulle prøve Zwave JS UI i stedet for Zwave JS. Da det vistnok skulle være bedre på logging, og slikt.

Fulgte denne guiden til punkt å prikke: 

https://community.home-assistant.io/t/switching-z-wave-js-addons-with-minimal-downtime-z-wave-js-official-to-z-wave-js-ui-community/409904

Alt så ut til å virke fint i et par dager

(tellstick pluggen er like død)

Men nå i dag oppdaget jeg at en del av mine batterioppererte brytere er helt døde. 

De står bare å "spinner". Bryteren lyser i det jeg trykker, så den er nok i orden, men det skjer ikke noe i HomeAssistant.

Node 59, Lysbryter-trapp, denne skulle jeg svært gjerne hatt opp å gå. Dette er en namron 4-veis bryter.

image.thumb.png.c18ff11190373a87a693c0f71cdfefad.png

Node 60 (Utestikk VP-Pool) er et relè med kontinuerlig strøm, skjønner ikke hvorfor den også bare står der å snurrer.

Noen som kan peke meg i rett retning her?

Jeg "bygde" zwave nettet på Homeseer. Flyttet UZB sticken over i homeassistant for noen år siden, så har ikke brukt zwave så mye her, annet enn å sette opp automasjoner

Endret av Gjelsvik
Skrevet

Fant faktisk et sted der man ser realtime loggene.. Når jeg trykker på denne bryteren så mottas det i alle fall et eller annet.

image.thumb.png.5cb61ba23bd55afd2360b4c012e8aa1c.png

Men automasjonen min som skal slå på lyset trigger ikke.

Den ser slik ut:

image.thumb.png.52d662c44af4212c3d4bccebb2acf282.png

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.