Gjelsvik Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Slet lenge med å inkludere en tellstick plugg her. Flere år siden sist jeg inkluderte en zwave dings, og synes dette var veldig vanskelig i home assistant. Det er liksom ingen progressbar, eller feedback. Mye googling, og lang historie kort, jeg fikk det for meg at jeg skulle prøve Zwave JS UI i stedet for Zwave JS. Da det vistnok skulle være bedre på logging, og slikt. Fulgte denne guiden til punkt å prikke: https://community.home-assistant.io/t/switching-z-wave-js-addons-with-minimal-downtime-z-wave-js-official-to-z-wave-js-ui-community/409904 Alt så ut til å virke fint i et par dager (tellstick pluggen er like død) Men nå i dag oppdaget jeg at en del av mine batterioppererte brytere er helt døde. De står bare å "spinner". Bryteren lyser i det jeg trykker, så den er nok i orden, men det skjer ikke noe i HomeAssistant. Node 59, Lysbryter-trapp, denne skulle jeg svært gjerne hatt opp å gå. Dette er en namron 4-veis bryter. Node 60 (Utestikk VP-Pool) er et relè med kontinuerlig strøm, skjønner ikke hvorfor den også bare står der å snurrer. Noen som kan peke meg i rett retning her? Jeg "bygde" zwave nettet på Homeseer. Flyttet UZB sticken over i homeassistant for noen år siden, så har ikke brukt zwave så mye her, annet enn å sette opp automasjoner Endret 18 timer siden av Gjelsvik Siter
Gjelsvik Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden Fant faktisk et sted der man ser realtime loggene.. Når jeg trykker på denne bryteren så mottas det i alle fall et eller annet. Men automasjonen min som skal slå på lyset trigger ikke. Den ser slik ut: Siter
MrE Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden - Når du er i den visuelle editoren, ser du at det kommer opp "triggered" når du trykker på knappen? - Under trigger: device legg inn linjen value: 0 - Når du ser på devicen i Home Assistant, hva står under Events Scene 008? Oppdaterer disse seg når du trykker på en knapp? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.