Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten utfordring her..
Jeg og dama har hver vår hybrid (S90 og XC90), så har vi lader i hvert vårt hus og på hytta.
Min bil og laderen i mitt hus er satt opp med Tibber smartlading, og hennes er ikke satt opp med noe, og det funker jo det så lenge vi er på hver vår plass - greia er at somregel er vi ikke på hver vår plass... 🙃

Når vi kobler hennes bil i laderen hos meg vil det ikke nødvendigvis starte å lade med en gang på grunn av smartladinga, og samme om vi kobler min bil på hennes lader eller på hytta vil det heller ikke automatisk starte.
Jeg sjekket akkurat med Tibber, og de har ingen mulighet for å aktivere smartlading kun når min bil er koblet til min lader, og deaktivere den på andre kombinasjoner, så derfor går jeg hit og lurer på om noen har tips 🙂

Det fantes jo et kurant Volvo-plug'in til Homeseer, men etter at Volvo gjorde endringer ble det dessverre lagt dødt (er det bare meg, eller er det flere som er litt lei å betale endel for plug-ins som plutselig blir lagt dødt når noe endres?). Jeg skulle alltids fått det til der ved å bruke lokasjon på bilene, men i utgangspunktet har jeg pr nå ingen ting som gjør at Homeseer vet hvor bilene er.
(Vi har forøvrig Homeseer i begge husene, dog er det en tilnærmet død installasjon hos dama.)

En annen sak er at hos meg kan det fort være endel andre "ukjente biler" som skal lades også, så det ideelle hadde vært om en fikk til noe der smartlading kun var aktiv når min bil var koblet til min lader - alternativet er vel å deaktivere hele greia, det er jo uansett hybrider som ikke har så veldig store batteri så besparelsen er minimal..

Skrevet

Ikke Norgespris nei, bor i Trondheim, og kommer ganske mye bedre ut av det med vanlig spot 🙂
Kanskje jeg sparer 50kr måneden? Mener det var noe i det leiet Tibber viste for litt siden.. Forsåvidt småpenger, men det er jo irriterende å ikke få brukt dette optimalt 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.