Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉
  • 0

Sensorer og tid mellom oppdateringer Heatit Z-Smoke Multisensor 230VAC

Spørsmål

Skrevet

Hei! Jeg har behov for temperaturgiver og bevegelsessensor i noen rom, og lurer på om Heatit Z-Smoke Multisensor 230VAC vil kunne benyttes som dette på samme måte som en vanlig temp/bevegelsessensor? Det er jo ikke helt uvanlig at batteridrevne temperatursensorer har veldig lange intervaller for hvor ofte de sender oppdateringer, samt at det gjerne skal en relativt stor endring i temperatur før oppdatering sendes. Jeg har et håp om at en strømtilkoblet enhet vil være mindre innstilt på å spare energi, og dermed sender oppdateringer hyppigere? Mitt system er Homey Pro.

Spørsmålet blir derfor:

-Hvor ofte sendes temperaturoppdateringer, hvor stor svingning skal til før oppdatering sendes?

-Er temperatursensoren i denne i det hele tatt egnet til den skisserte bruken? Eller er den kun for å varsle om den typen temperaturendringer som forbindes med brann?

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet
10 minutes ago, sprettballen said:

Hei! Jeg har behov for temperaturgiver og bevegelsessensor i noen rom, og lurer på om Heatit Z-Smoke Multisensor 230VAC vil kunne benyttes som dette på samme måte som en vanlig temp/bevegelsessensor?

For å finne ut dette må du sjekke hvilke Z-Wave command classes den støtter.

Ut fra manualen så støtter den 1 COMMAND CLASS NOTIFICATION V8 og mer spesifikt Home Security (0x07) med Motion detection (0x08).

Den støtter også COMMAND CLASS SENSOR MULTILEVEL V11 for målt lufttemperatur.

Det vil si at den støtter funksjonaliteten du etterspør.

Jeg fant ikke detaljer om rapporteringsinterval etc. eller om hvor egnet temperatursensoren er til ditt formål. Den er jo vanligvis montert i taket og der er det kanskje høyere temperatur enn der du ideelt sett ville målt temperaturen. Mulig den også blir påvirket av varme fra elektronikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.