Gravity Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 Etter et lite uhell på badet, lurer jeg på hvordan gjøre dette. Er det noen som har laget en flow for endring i luftfuktighet? Jeg ønsker varsel dersom sensor har endret x verdi iløpet av x tidsrom. F.eks. har luftfuktigheten steget med 10% ila. 1 time. Er det noen som kan lage en slik flow og dele? Og gjerne forklare litt grundig (ikke bare "lag variabel/logikk") men lag logikk ved å trykke på, og dernest ... etc... Siter
storeulv Skrevet 30. november 2025 Skrevet 30. november 2025 Uten å vite hva slags sensor og Homey hub du har er det vrient å lage en spesifikk flow, men jeg kan gi deg noen tips allikevel. Homey Pro 2023 har muligheten for å trigge på sensorverdier som har vart en viss tid, f.eks. 60 sekunder. Det kan være nyttig for f.eks. å unngå å trigge på blaff av damp som følger spontane luftbevegelser i rommet når man dusjer. Det finnes også en aritmetikkfunksjon i "Logikk"-biblioteket som du kan bruke. Et eksempel på det har jeg selv brukt her: Der kan man altså beregne relative verdier basert på sensormålinger. Dette spesifikke eksempelet beregner virkningsgraden i prosent til min varmeveksler gjennom å ta differensen mellom avtrekkstemperatur og avkasttemperatur, gange denne med 100, og så dele på differensen mellom avtrekkstemperatur og inntakstemperatur. Resultatet avrundes (round) ned til 2 desimaler. Håper dette hjelper 🙂 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.