Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en Raspberry Pi 3B+ og et Python-program satt opp i 2019 for å drive et kinetisk kunstverk. Det fungerer fortsatt bra, men jeg vil ha en backup/klone i tilfelle den gamle Pi-en slutter å fungere. Utvikleren i utlandet har forsvunnet (men jeg har god dokumentasjon). Jeg har kjøpt en ny 3B+, men den booter ikke opp med det gamle SD-kortet / OS-et (Stretch). Jeg tror alle filer må over til den nye Pi-en og testes. Jeg vet ikke om Python-programmet kommer til å kjøre OK med nytt OS, eller om det trenger litt tweaking.

Hvis dette kan være av interesse, send meg gjerne en DM. Takk!

Skrevet
Teknor skrev (21 minutter siden):

Kan du ikke bare klone SD-kortet til en fil

som du tar vare på? 

Da har du også tatt vare på alle remanente filer, konfigureringer osv. Så det bør virke like bra som det originale kortet gjør etter et strømbrudd.
Men om h?n som viklet ut programmet har lagt inn serienummer/MAC sjekk så vil jo ingen av kortene virke i en annen Raspberry Pi enn den som er i bruk nå.

Skrevet

Takk for kjappe svar dere. Jeg trodde akkurat det - at jeg kunne bare sette inn SD kort fra den gamle Pi. Det er hvorfor jeg kjøpte samme modell. Men den bootet ikke opp en gang. Så enten den takler ikke den gammel OS eller firmware eller noe annet. Jeg kunne også prøve å oppgradere den gamle Pi, men det var litt mer enn jeg ville risikere, særlig fordi kunstverket skulle leveres inn til en utstilling i går. 🙂 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.