OlavT Skrevet 16. desember Skrevet 16. desember Er det noen som har erfaringer med Byge-Flex? Byge "Tjen penger på å avlaste strømnettet Når det er stor pågang i nettet, så kan nettselskapet ditt betale deg for å flytte strømforbruket ditt. Jeg er ikke så fan av integrasjoner der eksterne tar kontroll over mine enheter og har diverse begrensninger i hva som støttes." Jeg ville heller forholdt meg til et API. Siter
ZoRaC Skrevet i går, 16:37 Skrevet i går, 16:37 Ja, jeg har brukt de siden i sommer. Styrer Easee og Daikin varmepumpe. Siter
OlavT Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden Hvordan fungerer denne styringen? Hvordan er Easee og Daikin varmepumpe koblet opp mot Byge-Flex? Siter
ZoRaC Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden OlavT skrev (9 timer siden): Hvordan fungerer denne styringen? Hvordan er Easee og Daikin varmepumpe koblet opp mot Byge-Flex? Inne i appen legger man til de tingene man vil la de styre (som Byge har støtte for). Så legger man til om man vil styre dem tanke på effektledd og ev. Flex. Hatt Flex siden juli og de har styrt svært lite, men har betalt noen hundrelapper for at de har tilgangen til å gjøre det: Siter
OlavT Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Ok, hvordan får Byge-Flex tiulgang til dine private enheter? Er dette enheter som i utgangspunktet er tilgjengelig via Internet? Jeg liker ikke denne modellen hvor en gir 3. part tilgang til mine enheter. Jeg ville heller forholdt meg til et APi der jeg kunne styrt dette selv. Siter
ZoRaC Skrevet 21 minutter siden Skrevet 21 minutter siden OlavT skrev (1 time siden): Ok, hvordan får Byge-Flex tiulgang til dine private enheter? Er dette enheter som i utgangspunktet er tilgjengelig via Internet? Ja, det er via leverandørenes sky-APIer. Samme APIene som jeg selv bruker for å integrere varmepumpen og Easee-laderen med Home Assistant. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.