Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med Byge-Flex?

Byge

"Tjen penger på å avlaste strømnettet

Når det er stor pågang i nettet, så kan nettselskapet ditt betale deg for å flytte strømforbruket ditt.

Jeg er ikke så fan av integrasjoner der eksterne tar kontroll over mine enheter og har diverse begrensninger i hva som støttes."

Jeg ville heller forholdt meg til et API.

• 2 uker senere...
Skrevet
OlavT skrev (9 timer siden):

Hvordan fungerer denne styringen? Hvordan er Easee og Daikin varmepumpe koblet opp mot Byge-Flex?

Inne i appen legger man til de tingene man vil la de styre (som Byge har støtte for). Så legger man til om man vil styre dem tanke på effektledd og ev. Flex. 

Hatt Flex siden juli og de har styrt svært lite, men har betalt noen hundrelapper for at de har tilgangen til å gjøre det:

IMG_8012.thumb.jpeg.12f310c89590c20bfea0ef84f9c5164f.jpeg

Skrevet

Ok, hvordan får Byge-Flex tiulgang til dine private enheter? Er dette enheter som i utgangspunktet er tilgjengelig via Internet?

Jeg liker ikke denne modellen hvor en gir 3. part tilgang til mine enheter. Jeg ville heller forholdt meg til et APi der jeg kunne styrt dette selv.

Skrevet
OlavT skrev (1 time siden):

Ok, hvordan får Byge-Flex tiulgang til dine private enheter? Er dette enheter som i utgangspunktet er tilgjengelig via Internet?

Ja, det er via leverandørenes sky-APIer.

Samme APIene som jeg selv bruker for å integrere varmepumpen og Easee-laderen med Home Assistant. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.