Marhil Skrevet onsdag kl 21:36 Skrevet onsdag kl 21:36 (endret) Jeg har nettop flashet en ESP32 med ESPHome (BT proxy) og prøver nå å koble til vifta via @LaStrada sin integrasjon i HACS/Home Assistant. Men jeg har problemer med å finne auth code. Jeg kobler opp med nRF Connect appen og finner GUIDen (slik som beskrevet her), men når jeg henter Value, så får jeg bare "00-00-00-00" i scannerappen. Denne godtar ikke integrasjonen som gyldig kode i setup-prosessen. Noen som har gjort dette i det siste? Endret onsdag kl 21:37 av Marhil Siter
LaStrada Skrevet onsdag kl 23:11 Skrevet onsdag kl 23:11 (endret) Sikker på at den er i parringsmodus? Bare 0 betyr ingen kode. Ellers så har du dette python-scriptet: https://github.com/LaStrada/pyfreshintellivent/blob/main/examples/get_authcode.py Må riktignok installere biblioteket før du gjør så (for eksempel "pip install pyfreshintellivent"). Driver og skriver det helt om, hadde planlagt å lansere det for noen måneder siden, men har ikke kommet så langt. Planen er å fullføre det snart™, kanskje på nyåret. Er noen bugs som gjør at det kan være vanskelig å sette/endre parametere, spesielt om du gjør flere ting på en gang. Om du vil bare teste integrasjonen kan du også legge den til uten denne koden, men da får du kun lese-tilgang, som for mange er bra nok. Endret onsdag kl 23:17 av LaStrada Siter
Marhil Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Det er mulig at paringmodus timet ut før jeg rakk å laste ned koden. Skal forsøke igjen 🙂 Da jeg installerte integrasjonen og skulle legge til vifta hadde jeg tre valg (fritt fra minnet): 1. Automatisk hent koden 2. Legg inn koden selv 3. droppe kode og bare kunne lese verdier (endte opp med denne foreløpig). Er det sånn at det scriptet du linker til er det som brukes i punkt 1? Sånn ellers: Takk for flott jobb, ble positivt overrasket at det fantes integrasjon (pga BT og ikke wifi osv). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.