Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pusler med et prosjekt med å bygge fjernstyring av Flexit S3R med Arduino Uno R4 Wifi og noen tillleggskomponenter. Har både koplet meg på selve hovedkortet (SU50) med telekabel og også testet tilkopling i selve syrepanelet (CI50) der det ligger ekstra utgang for styrepanel nr 2. Jobber litt sammen med ChatGPT og har testet å hente ut data og det ser pr nå lovende ut. Planen er å integrere data fra Netatmo værstasjon med 2 moduler inne. Da er ønsket å kunne trigge viftehastighet til 2 ved terskel på f.eks. 800ppm i soverom. Evt sette vifte til 2 ved såkalt nattmodus. Og lenger frem sette opp dashbord i Arduino Cloud. Hittil har tiden gått med til å forstå en del sammenhenger samt å teste kommunikasjon med Flexit S3R.

Etter en del mislykkede forsåk på å få stabil kommunikasjon ser det ut til at brikken "TTL til RS485 konverteringsmodul med MAX485" utgår og at jeg har fått anbefalt en ekstra modul (brikke) som omtales som "74HCT125 eller 74HCT126, 5 V TTL-kompatibel, høy impedans (belaster ikke CI50), kan kobles RX-only, brukes mye i HVAC-integrasjoner." Jeg trenger råd og tips om hva slags produkt dette er (gjerne tips om bestemt produkt) og hvor det er enkelt å handle dette i Norge. Skal benyttes sammen med Arduino Uno R4 Wifi.

PS: Selv om jeg har jobbet med salg og support innen IT i næringslivet i 25 år så har jeg ikke jobbet med programmering og detaljert kode. Men jeg er nysgjerrig og liker å finne ut av komplekse utfordringer. Så har foreløpig håp og pågangsmot i dette prosjektet. Og setter pris på tips i et forståelig språk for en noob. 🙂AP1GczOj8cknJNB77X_rdeEq5g315H87iF4XDZJH0K3hfGA86tiSJ5IAF4EL=w494-h950-s-no-gm?authuser=0

Flexit CU50 hovedkort ventilasjonsanlegg S3R C.jpg

Flexit CI50 styrepanel ventilasjonsanlegg S3R med CU50 B.jpg

Flexit CI50 styrepanel ventilasjonsanlegg S3R med CU50 A.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.