Decibel Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg hadde nylig en situasjon der 15 stk Aqara Presence FP1 døde i løpet av 2-3 uker. I etterkan ser det ut som om de er døde på grunn av at jeg har hatt stor trafikk på zigbee nettverket, noe som har ført til varmgang i en spenningsregulator, og dermed har de dødd. I etterkant av dette har jeg gjort store endringer på oppsettet, og redusert antallet enheter en del. Jeg har også begynt å bruke plugin'en Zigbee Plus i stedet for jowihue. Jeg merker meg dog at denne ikke støtter alle enhetene som Jowihue støtter, og jeg opplever også litt ustabilitet. Den støtter heller ikke Conbee III. Jeg har derfor vurdert å kjøre 2 forskjellige nettverk, ett på jowihue og et på "Zigbee plus". Så mitt første spørsmål er om noen har kommentarer på akkurat det. Jeg ser at det skal være mulig å bruke Conbee III på "Zigbee plus" dersom man gjør noen triks. Spørsmålet er om resultatet blir bedre enn å kjøre de på 2 forskjellige plugins.. Mitt problem nr 2 var egentlig en stor tabbe av undertegnede. Jeg installerte nemlig Jowihue på samme dag da Homeseer sendte ut epost om at det var problemer med deres "plugin management". Halvt i svime klarte jeg å trykke på det eneste alternativet som kom opp, hvilket var en gammel versjon for HS3. Denne ga selvfølgelig en del feilmeldinger før jeg innså feilen, slettet den, og ventet på at homeseer plugin management skulle komme opp igjen. Problemet nå er at noe har skapt krøll! Når jeg installerer Jowihue så får jeg beskjeden om at alt gikk bra, men den kommer ikke opp i oversikten over installerte plugins! Selv etter flere forsøk så vil den rett og slett ikke la seg installere korrekt! Jeg får samtidig en feilmelding fra "Zigbee plus" som sier at "Inndatastrengen hadde ugyldig format"., uten at det gis nærmere informasjon. Kan dette være relatert til ustabiliteten eller til problemene med Jowihue? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.