Waldo Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden heisann, jeg har fått laget en fin automasjon som senker lyset når jeg ikke er på badet og dimmer det opp når noen kommer. med fler forskjellig tidspunkter og dimme % det funker helt fjell helt til fruen skal sminke seg. hun nekter å bruke noe med smart hus, det må bare funke på autopilot ^^. jeg ønsker at når noen dimmer manuelt eller skrur på dimmer så pauses for eksempel bevegelse sensor i 15 min. men finner ikke ut av hvordan man gjør det om det i det hele tatt går. søkt mye på nett men kan ikke finne noe... om noen har noe lignende og har lyst til og dele så setter jeg umåtlig stor pris på dette. til info så er dette home assistant med HUE bevegelse sensor og namron zigbee dimmer bruker ZHA og ikke MQTT om dette har noe og si. Siter
stigvi Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Waldo skrev (1 time siden): heisann, jeg har fått laget en fin automasjon som senker lyset når jeg ikke er på badet og dimmer det opp når noen kommer. med fler forskjellig tidspunkter og dimme % det funker helt fjell helt til fruen skal sminke seg. hun nekter å bruke noe med smart hus, det må bare funke på autopilot ^^. jeg ønsker at når noen dimmer manuelt eller skrur på dimmer så pauses for eksempel bevegelse sensor i 15 min. men finner ikke ut av hvordan man gjør det om det i det hele tatt går. søkt mye på nett men kan ikke finne noe... om noen har noe lignende og har lyst til og dele så setter jeg umåtlig stor pris på dette. til info så er dette home assistant med HUE bevegelse sensor og namron zigbee dimmer bruker ZHA og ikke MQTT om dette har noe og si. Du kan i din automasjon sjekke på dimmerens "last change" attributt. Hvis det er mindre enn 15 minutter siden så ignorerer du bevegelse. Men minus med dette er at "last change" blir satt når en tar en omstart på HA. Så da vil det være en 15 minutters periode det ikke virker. Som igjen kan løses med "last restart > 15m and last change < 15m" Siter
Waldo Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Tusen takk for svar. da er jeg litt nærmere men finner ikke "last change" i nedtrekks menyen. eller må man kjafse med dette i yaml? for så dreven er jeg ikke 😜 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.