Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ID lock og Homeseer - nytt system


Kensko

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ID lock, HomeTroller 2 S2 og litt blandet med sensorer, brytere etc. Første gang jeg tar i automasjon til hus, men har lenge hatt lyst. Valget falt på Homeseer, da det systemet/leverandøren virker å være ganske modent i markedet, og har i første omgang bestilt Raspberry Pi3 versjonen HomeTroller. Vurderte lenge å kjøre OpenHab, men valgte det bort for å gjøre ting litt enklere for meg selv. Har skjønt at burde vente til det er salg før jeg investerer i  HS3Touch eller pro versjonen av Homeseer, da disse er relativt stive i pris. Tanken er å styre dør, noe lys, garasje og markise i første omgang. Hvis automasjon slår an, er det mulig jeg flytter over det til PC plattform, muligens som en VM. Får se hvor mye penger som går med.... ikke akkurat gratis dette her :) 

 

Veldig kort om meg: Jeg er 44, bor på Auli, i Nes kommune. Jobber i IT, med virtualisering og SAN. 

Takk for et flott forum. Har hentet mye info, linker og råd herfra de siste ukene. 

 

Kent

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del til å virke på ID-Lock.
Kjempefornøyd :)
Eneste jeg vil si er litt dumt er at en ikke kan legge inn nye rfid brikker uten at en registrerer alle sammen på nytt.
Du blir sikkert fornøyd med systemet :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.