Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefaling av elektriker i Bærum/Oslo?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har en elektriker de kan anbefale i Bærum eller Oslo (jeg bor på Kolsås). Er på jakt etter en som har litt over middels kompetanse på hjemme automatisering og som kan komme med fornuftige anbefalinger etc.. (dvs at jeg ikke nødvendigvis må finne ut av alt selv)

I første omgang så har jeg et konkret behov for nye kurser til vaskerom (evt flytte eksisterende) og i den forbindelse så kunne jeg tenke meg må gjøre noe av det eksisterende anlegget litt mer "automation-vennlig".. Sannsynligvis litt gradvis.

 

Det jeg ser for meg å gjøre er bl.a:

  • Bytte dimmere for spotter til bryter og fibaro kontroller slik at jeg kan styre det via HS
  • Installere z-wave strømmåler i sikringsskap for enkelte kurser (f.eks til utleiedel)
  • Nye kurser til vaskerom (evt flytte eksisterende) med vv-bereder, vaskemaskin, tørketrommel, fryseskap + "fukt-styrt" vifte
  • Ny belysning/spotter på loft/tvstue som kan styres vha bevegelsessensor

 

Kort oppsummert så er jeg på jakt etter en elektriker som andre har brukt til noe tilsvarende og som de er fornøyd med :-)

Endret av autoKass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har foreløpig hatt en (via mittanbud) på befaring, men han hadde ikke hørt om z-wave.. Skal ha en til ila uka, så får vi se om han har erfaring med det.. I første omgang så er det nye kurser som skal gjøres, og så lenge ingen av de jeg har på befaring har hørt om z-wave så vil jeg gjøre litt mer research på egen hånd før jeg går videre med den biten..

 

Hadde håpet jeg kunne finne en elektriker som hadde montert litt forskjellig utstyr og som hadde erfaring nok til å kunne gi anbefalinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv fagbrev som elektriker, men har ikke jobbet som det siden 2001 så er litt ute av det. Kanskje Anders By i Lommedalen hvis jeg skal tippe en som er nerdete nok selv. :)

Er i gang med å finne ut av dette selv nå. 

Kjøpte akkurat ny leilighet og tenkte se hva jeg kan få til. Ikke kommet veldig langt enda kun noe Philips Hue og begynt å se på hvilket smart system jeg bør velge. 

Endret av Shetani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.