Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

nybegynner trenger hjelp..


Bengt

Spørsmål

Hei alle sammen.
Jeg er helt fersk innen dette og ønsker hint og tips for å slippe å "bæsje på leggen" ved å kjøpe masse ting og tang jeg ikke kan / får bruk for.

 

Har sett litt på Home Assistant så jeg tror at det er det jeg kommer til å bruke til å begynne med.

Raspberry Pi 3 er bestillt.

Har også bestillt endel Sonoff smart switcher som jeg tenker oppgradere og bruke for å styre Led strips med. 

 

Har foreløpig bare Hue hub og noen pærer. Har også noen eldre Nexa kontakter (433  Mhz) som jeg ikke kan styre. Her trenger jeg hjelp med hva jeg skal velge.

Ser at Kjell.com selger RFXtrx433e og Telldus Tellstick Duo. Er det en av disse jeg trenger? Hvilken burde jeg i så fall ta.

 

Har masse som skal kjøpes inn så jeg blir nok ikke å velge fra øverste hyllen i første omgang, får oppgradere etterhvert.

 

Hvilke kontakter burde jeg ha (styring av panelovner og andre småting)

Hvilke sensorer og kamera burde jeg ha (overvåking mens vi er borte og utendørs mens vi er hjemme)

Sensorer dører og vinduer?

Kamera til barnerom

 

På forhånd takk for svar :)

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
19 timer siden, Bengt skrev:

Hvilke kontakter burde jeg ha (styring av panelovner og andre småting)

Jeg personlig ville gått for Z-wave eller noe annet med tilbakemelding. 

 

19 timer siden, Bengt skrev:

Hvilke sensorer og kamera burde jeg ha (overvåking mens vi er borte og utendørs mens vi er hjemme)

Jeg bruker magnetsensorer som skallsikring, og bevegelsesensorer inne. Magnetsensorene varsler meg også om vinduer/dører som er åpne hvis det begynner å regne, eller alarmen blir skrudd på. Bevegelsessensorer (sammen med Lux) styrer lyset.

 

19 timer siden, Bengt skrev:

Kamera til barnerom

Ang. kameraer så er det ikke en sånn "kjøp dette kameraet så blir du superfornøyd" så vidt jeg vet. De finnes i mange former og fasonger, og ikke minst prisklasser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.