Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-net, vrien å få igang


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Hentet min z-bet etter jobb i dag, men kan ikke si det har gått helt smertefritt for seg...

Først var det ingen tegn til at den fantes (med unntak av LED i boksen), tok strømmen fra den og bootet på nytt - fant den med angry ip-scanner men ikke find.homeseer.com

 

Nytt forsøk, tok den opp på stua og kobla på tv for å se hva som skjer...

9e77255d8a5435aa86aefa5f72668496.heic

 

Finner den både med angry ip-scanner og find.homeseer.com, kommer faktisk AV OG TIL inn på den via http!

SSH funker ikke, og det er veeeeeeldig tregt og ustabilt.

Vil (naturligvis) ikke funke med hs3 enda..

 

 

Tips til hva en gjør her?

 

Har lasta ned image, men usikker på om jeg har noe som kan skrive til micro sd, og er heller ikke supergira på å plukke opp boksen første dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1f9b9968d76a9184fe5f9fa7526d45f8.heic

Kom meg etterhvert inn med tastatur på boksen og satte igang oppdatering manuelt.
Det var kanskje ikke så lurt - den vil av en eller annen grunn ut på nett via Wi-Fi, men jeg er lite lysten på å gjøre endringer i det trådløse nettet for å slippe den ut der når jeg endelig begynner å ha et bra nett (oppsett av Aruba med dedikert kontroller er godt over snittet tungt for den som lurer...)


Ser at det ikke er noe lys i dioden, så det er vel noe galt med enheten.


For moro skyld prøver jeg å brenne imaget jeg fant på et sd-kort og setter opp en annen pi i løpet av kvelden, men tror nok Intin skal få denne i retur [emoji848]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.