Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mulig å kontrollere direkte?


eple

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et nybegynnerspørsmål som jeg ikke helt finner ut av.

 

Jeg har foreløpig ikke noe som går over Z-wave, men jeg ser at det er det jeg kommer til å satse på for enkelte automasjoner.

 

Spørsmålet er følgende:

Hvis jeg kobler opp en Fibaro double switch 2 mot to taklamper og kobler en 2-vei veggbryter mot S1 og S2 på Fibaro-enheten, vil da veggbryteren kunne styre lysene direkte, altså kun ved å trigge S1/S2? Eller er det slik at jeg må sette dette opp i en gateway/hub/sentral?

 

Det jeg ønsker er å ha en løsning som fungerer som en normal veggbryter, slik at hvis hubben krasjer/dør, så får jeg fremdeles slått lyset av og på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, eple skrev:

Hvis jeg kobler opp en Fibaro double switch 2 mot to taklamper og kobler en 2-vei veggbryter mot S1 og S2 på Fibaro-enheten, vil da veggbryteren kunne styre lysene direkte, altså kun ved å trigge S1/S2?

 

Ja. :) 

 

I tillegg kan andre brytere assosieres mot den, som trådløst styrer den, uten å gå via hub/controller. Kan være f.eks om du har en bryter i hver sin ende av et rom, så kan begge styre samme lyskilde via assosiasjon. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.