Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Homeseer + RFX pluggin


MrM

Spørsmål

Puhh , sliter med å få AC Device/strøm bryter til å fungere. Legger til men slår seg ikke av. Har en følelse av at RFX pluggin ikke fungerer som ment.

Ser det riktig ut under Device på pluggin ?

Setter Device i læremodus, klikker på on i Device linjen,  svarer ganske raskt, men klikker ikke av og på et par gang som jeg er vant til fra telldus. Device er av og når jeg klikken på on slår den seg på men reagerer ikke på off ???????

Holder på å bli små sprø. Må være noe jeg har glemt.

 

 Finner et oppsett på nette med der er det en fane i setup som jeg ikke har.59e4e32893e22_rfxplugginogdevice.thumb.png.0db60b95b321be040ad68405cf71eb2e.png59e4e33993186_setupfaner.png.a72fd6bcaead73685156150472910cb2.png 

Noen som har noe tips???

setup faner.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
1 time siden, MrM skrev:

Setter Device i læremodus, klikker på on i Device linjen,  svarer ganske raskt, men klikker ikke av og på et par gang som jeg er vant til fra telldus. Device er av og når jeg klikken på on slår den seg på men reagerer ikke på off ???????

Hva om du flytter pluggen nærmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
6 minutter siden, MrM skrev:

Nope, rfxcom.png.552102203f3710fdb0a10b95eae121a9.png

 

5 minutter siden, MrM skrev:

feil plass, 

rfxcom.png

hmm, det er en mottager jeg forsøker å sette opp, en Nexa mottager som du setter i stikkontakten,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Nå skjønner jeg noe men ikke noe???

Har to mottagere, den ene fungere men on off på Device linjen (ikke nexa mottager), Nexa fungere ikke på on off i Device linjen,

MEN Nexa mottager begynte plutselig å fungere mot en magnet kontakt som lå på pulten og som jeg har i listen.

Husker ikke at jeg hadde lagt den til.

Hva er det som knytter da magnet kontakt med Nexa mottager???rfxcom2.thumb.png.5977f2f53f906f051211ac2a8e629f12.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
32 minutter siden, MrM skrev:
40 minutter siden, MrM skrev:

rfxcom.png

hmm, det er en mottager jeg forsøker å sette opp, en Nexa mottager som du setter i stikkontakten,

Jepp. Kan være lurt å bytte til litt random-numre på Device code og ID code. Mulig det hjelper...

 

6 minutter siden, MrM skrev:

MEN Nexa mottager begynte plutselig å fungere mot en magnet kontakt som lå på pulten og som jeg har i listen.

Husker ikke at jeg hadde lagt den til.

Hva er det som knytter da magnet kontakt med Nexa mottager???

Har du knyttet disse sammen tidligere? Eventuelt når du har holdt på med det nå?

HS skal i hvertfall ikke endre en device basert på en annens status uten at du har satt det opp(Events).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 minutter siden, Gaute skrev:

Jepp. Kan være lurt å bytte til litt random-numre på Device code og ID code. Mulig det hjelper...

 

Har du knyttet disse sammen tidligere? Eventuelt når du har holdt på med det nå?

HS skal i hvertfall ikke endre en device basert på en annens status uten at du har satt det opp(Events).

Ser sånn ut, nå fjernet jeg den koblingen, fjernet magnet kontakten i Homeseer, men nå fungerer ikke den andre mottagern på on off.

Så nå har jeg samme problem med begge.

Endret av MrM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

RFXmitter1 "frakoblet" er uansett sjeldent en god ting...

 

9 minutter siden, MrM skrev:

MEN Nexa mottager begynte plutselig å fungere mot en magnet kontakt som lå på pulten og som jeg har i listen.

Husker ikke at jeg hadde lagt den til.

Du har nok det. Ingenting fra RFXCOM dukker opp av seg selv.

 

11 minutter siden, MrM skrev:

Hva er det som knytter da magnet kontakt med Nexa mottager???

Du kan parre en magnetkontakt og en On/Off-modul. Bare sett modulen i læremodus, og trigg magnetkontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 minutt siden, MrM skrev:

Ser sånn ut, nå fjernet jeg den koblingen, fjernet magnet kontakten i Homeseer, men nå fungerer ikke den andre mottagern på on off.

Så nå har jeg samme problem med begge.

Muligens dumt spørsmål, men har du lest HS-skolen del 5?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 minutt siden, Moskus skrev:

RFXmitter1 "frakoblet" er uansett sjeldent en god ting...

 

Du har nok det. Ingenting fra RFXCOM dukker opp av seg selv.

 

Du kan parre en magnetkontakt og en On/Off-modul. Bare sett modulen i læremodus, og trigg magnetkontakten.

 

1 minutt siden, Moskus skrev:

RFXmitter1 "frakoblet" er uansett sjeldent en god ting...

 

Du har nok det. Ingenting fra RFXCOM dukker opp av seg selv.

 

Du kan parre en magnetkontakt og en On/Off-modul. Bare sett modulen i læremodus, og trigg magnetkontakten.

Men jeg ønsker å parre mottager med Homeseer først, og legge in  evt magnet kontakt for seg, og evt styre dette sener med events.

Fikk det til med den ene mottageren for litt siden, men når jeg fjernet en Device/magnetkontakten i homeser(det jeg trodde var magnetkontakten) så fungerte ikke den ene mottageren. Er det noe jeg nå mangler i oppsette??

Skal rfx dongel bare ha en linje som heter RFXCOM Interface Panel (se bilde over)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
5 minutter siden, Moskus skrev:

Muligens dumt spørsmål, men har du lest HS-skolen del 5?

 

Jepp, men går gjerne igjennom en gang til. Det er noen skjermbilder jeg ikke får til å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 minutter siden, Moskus skrev:

Det vil i så fall være rart, for det er ingenting som er forandret siden den ble skrevet.

Ser det nå. bildene er like, det var i en annen beskrivelse, sikkert en gammel versjon.

Satt inn Devicene på nytt (mottagerne)

Men nå ser det ut som jeg har et annet problem.rfxcom3.thumb.png.7df360d5018484e3e699517b0df80631.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.