Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sliter med oppdatering av plugins i HomeSeer


Christian

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Christian skrev:

Jeg fant ut at det var brannmuren min som stoppet oppdateringene, er det noen ip adresse, eller web adresse jeg an åpne for for å la homeseer oppdatere plugins ?

 

Så alt annet mot web fungerte?

Tror plugins ligger hos utviklerne, så alle ligger på forskjellige adresser/servere. 

 

Er det tilfeldigvis Suricata eller Snort du bruker som brannmur via pfSense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Christian skrev:

Har du ett forslag til brannmur ? Ser det er en del som bruker pfsense

 

Jeg bruker pfSense med Suricata på routeren og Bitdefender på PCene. HS-serveren bruker jeg bare Ubuntu sin innebygde brannmur på (UFW). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk tid til å se litt mer på dette. Det viser seg at det IKKE er brannmuren. Jeg får lastet ned alt annet enn en oppdatering til JOWIHUE. Jeg har også innstallert en versjon av HS3 på en ny VM, og da får jeg lastet ned denne også. Så noe må være galt med prod versjonen min. 

 

mar-12 06.06.29	 	Updater	Error saving the downloaded file: error
mar-12 06.06.29	 	Updater	Error downloading package hspi_jowihue.exe:Operasjonen ble tidsavbrutt
mar-12 06.04.46	 	Updater	Downloading update: JowiHue
mar-12 06.04.46	 	Warning	Update is not configured properly in updater.txt file, missing interface name.
mar-12 06.04.46	 	Updater	Starting download of updates
mar-12 06.04.07	 	Info	Plugin JowiHue with instance: has disconnected

Dette er utdrag fra loggen min. 

Fantastisk irriterende. Jeg har sjekket at jeg kan nå https://www.homeseer.com/Updates3/Updater.txt fra browseren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.