Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Referere dll som trenger .Net 4.6


Sverre

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sitter og lager et script for HS3, og sliter med å få kall til en dll til å fungere.

Scriptet er foreløpig banalt enkelt:

public object Main(object[] Parms)
{
    var client = new TeslaLib.TeslaClient("", "", "");
    return null;
}

Jeg får følgende feil i logen: error CS0246: The type or namespace name `TeslaLib' could not be found. Are you missing a using directive or an assembly reference?

Settings.ini inneholder følgende linje:

ScriptingReferences=System.Drawing;System.Drawing.dll,System.Net;System.Net.dll,RestSharp;bin\RestSharp.dll,Newtonsoft.Json;bin\homeseer\Newtonsoft.Json.dll,TeslaLib;bin\TeslaLib.dll

Og <HS3-mappen>\bin\TeslaLib.dll eksisterer.

Har restartet serverern flere ganger for å utelukke diverse problemer, så er litt stuck...

MEN: Dette er en dll som har "target framework" satt til .net 4.6. (Dette er ikke noe jeg får påvirket.)

 

Er .Net versjonen problemet?

Noen løsning på det i så fall?

Eller er det noe annet jeg overser her?

Endret av Sverre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sverre skrev:

MEN: Dette er en dll som har "target framework" satt til .net 4.6. (Dette er ikke noe jeg får påvirket.)

Ja, HS3 er et .NET 4.0 program og kan ikke bare legge til 4.6-DLLer. Enkleste er vel å laste ned kildekoden og kompilere på nytt hvis det er mulig.

 

14 timer siden, Sverre skrev:

Eller er det noe annet jeg overser her?

TeslaSeer? https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2181-teslaseer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, Moskus skrev:

Ja, HS3 er et .NET 4.0 program og kan ikke bare legge til 4.6-DLLer. Enkleste er vel å laste ned kildekoden og kompilere på nytt hvis det er mulig.

Det var det jeg fryktet...

Da spørs det om ikke jeg må gå den tunge veien å lære meg plugins, først som sist.

 

3 timer siden, Moskus skrev:

Ja, er klar over den. Veldig fint!

Jeg er mer ute etter generell kompetanse rundt scripting, derfor spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sverre skrev:

Det var det jeg fryktet...

Det er visst delte meninger om dette. Enkelte sier det ikke burde være et problem, andre sier at det absolutt ikke går. Så det er litt både/og.

 

Et relevant spørsmål er jo om du har .NET 4.6 installert på maskinen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Et relevant spørsmål er jo om du har .NET 4.6 installert på maskinen...?

Ja... Kjører fult oppdatert Windows 10. Testapplikasjon som bruker samme dll kjører uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.