Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppstart config på Homeseer Pro Linux


Frankis78

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kan fortelle den beste måten å starte homeseer pro oppstart scripts ifra linux?

Det finnes ikke noe god dokumentasjon for dette.

Jeg har satt opp en raspberry pi med homeseer pro, og kopierte backup fra homeseer pi, og alt fungerer, men den starter ikke automatisk. 
Og kjører man sudo ./go så fungerer det så lenge ssh er oppe.

 

Jeg la inn sudo mono /home/pi/HomeSeer/HSConsole.exe &  i /etc/rc.local , men det er også en del andre services som skal startes, og dette fungerer heller ikke perfekt.

 

Håper noen har noen gode tips her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, clio75 skrev:

Har du chmod X på scriptet under /etc/...? Ellers vil det ikke starte.

Jeg har -rvxr-xr-x så den tror jeg skal være grei

 

@ZoRaC Jeg fant ut at sudo reboot starter homseer igjen automatisk med kommandoen jeg la inn i rc.local, men system restart ifra homeseer webinterface vill ikke starte homeseer.

Kunne du gitt en liten forklaring hvor man endrer stop_homeseer.sh og homeseer.service
Og om man gjør dette, skal jeg fjerne den endringen jeg gjorde i rc.local filen

 

Jeg ser også at det er noen skript på den gamle homeseer pi i /etc/rc.local filen, som gir system info for eksempel til hjelp menyen
Hvordan kan man få dette på plass?

 

 

2018-04-21_1141.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Frankis78 skrev:

Jeg fant ut at sudo reboot starter homseer igjen automatisk med kommandoen jeg la inn i rc.local, men system restart ifra homeseer webinterface vill ikke starte homeseer.

 

Jeg har faktisk aldri prøvd å ta restart fra webgrensesnittet, så det aner jeg ikke om fungerer hos meg heller... 

 

16 minutter siden, Frankis78 skrev:

Kunne du gitt en liten forklaring hvor man endrer stop_homeseer.sh og homeseer.service

 

Hvis du ser i det første innlegget i tråden jeg lenket til, så tror jeg det står der. :) 

Men jeg vet som sagt ikke om det blir noen endring i forhold til det du har gjort, annet enn at det blir lettere å starte og stoppe HomeSeer fra SSH (systemctl stop/start homeseer.service). 

 

19 minutter siden, Frankis78 skrev:

Jeg ser også at det er noen skript på den gamle homeseer pi i /etc/rc.local filen, som gir system info for eksempel til hjelp menyen
Hvordan kan man få dette på plass?

 

Installerte du HomeSeer fra tar.gz-filen eller kopierte du bare fra Pi? Jeg har installert fra tar.gz og kan ikke huske noen problemer med at den infoen mangler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ZoRaC skrev:

Installerte du HomeSeer fra tar.gz-filen eller kopierte du bare fra Pi? Jeg har installert fra tar.gz og kan ikke huske noen problemer med at den infoen mangler...

Jeg gjorde en fresh install fra tar.gz , og etter det så kjørte jeg bare en backup fra gamle pi fra webinterface

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frankis78 skrev:

Jeg gjorde en fresh install fra tar.gz , og etter det så kjørte jeg bare en backup fra gamle pi fra webinterface

 

Hmm... skulle tro det skulle fungert. 

Finnes «run_command_raw.sh»? Får du kjørt den direkte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Hmm... skulle tro det skulle fungert. 

Finnes «run_command_raw.sh»? Får du kjørt den direkte?

Fikset det:)

Brukte din oppskrift , og endret autostart.sh til riktig folder

Da fungerte sceduler.sh, samt restart fra web interface og jeg fikk tilbake system info.

Fjernet også endringen i rc.local fil.

 

Takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.