Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Er det mulig å få signaler i Home Assistant når døra med ID Lock åpnes og lukkes? Og batteristatus?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er noen som har den første versjonen av ID Lock og Hass. Jeg har selv fått det til å vise om døra er låst og åpen etter noen timers fikling i dag (det og installasjon oav Hass og diverse justeringer med MQTT tok litt for mye tid fra jobbingen...) , men jeg kan ikke se at det kommer inn noe om når døra åpnes og lukkes. I Node-RED som jeg har kjørt Z-Wave på til nå (der jeg ikke klarte å få stabil støtte for å åpne og låse døra) fikk jeg beskjed når døra ble åpnet og lukket, så jeg vet at det går an.

 

Jeg sender alt som kommer inn fra døra videre til EventGhost, der all prosesseringen min foregår. Hass (og Node-RED for RFXtrx og Tellstick Duo) kjører på en Pi for å ha enhetene nærmest mulig midten av huset, noe som ikke går så veldig bra fra serveren. Så når jeg låser opp, og døra låser seg igjen automatisk fem sekunder senere, ser det sånn ut:

 

18:56:15   MQTT.eg/lock/locked/state u"locked"
18:56:15   MQTT.eg/sensor/unknown_id0230_unknown_type0003_id0001_alarm_type/state u"0"
18:56:15   MQTT.eg/sensor/unknown_id0230_unknown_type0003_id0001_alarm_level/state u"0"
18:56:15   MQTT.eg/sensor/unknown_id0230_unknown_type0003_id0001_sourcenodeid/state u"0"
18:56:15   MQTT.eg/sensor/unknown_id0230_unknown_type0003_id0001_access_control/state u"6"
18:56:16   MQTT.eg/lock/locked/state u"unlocked"

18:56:22   MQTT.eg/lock/locked/state u"unlocked"
18:56:22   MQTT.eg/sensor/unknown_id0230_unknown_type0003_id0001_alarm_type/state u"0"
18:56:22   MQTT.eg/sensor/unknown_id0230_unknown_type0003_id0001_alarm_level/state u"0"
18:56:22   MQTT.eg/sensor/unknown_id0230_unknown_type0003_id0001_sourcenodeid/state u"0"
18:56:22   MQTT.eg/sensor/unknown_id0230_unknown_type0003_id0001_access_control/state u"1"
18:56:23   MQTT.eg/lock/locked/state u"locked"

Men jeg får altså ikke noe tilsvarende for å åpne og lukke døra.

 

 

Og hvordan finner jeg ut hvor mye batteri det er igjen på låsen? Jeg vet jo når det begynner å bli lite,for den synger "Twinkle Twinkle Little Star", men jeg skulle gjerne fått beskjed om det fra Hass også. Da kan jeg bytte batteri når foreldrene mine er på hytta, før de må ringe meg på kvelden og si at de ikke kommer inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.