GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

SpÞrsmÄl

Skrevet

Hei

Jeg er nybegynner innen hjemmeautomasjon, men etter Ä ha tittet litt rundt sÄ har jeg landet pÄ at det stÄr mellom SmartThings og FutureHome. De virker begge relativt brukervennlige og med gode apper. 

Det som er bra med Futurehome er at de er norske og har et fokus pÄ norsk bruk av smarthus og det vil vÊre enkelt Ä gÄ support(forhÄpentligvis). Men de har ikke mange produkter som er integrert. De er ogsÄ smÄ og man vet ikke hvor lenge de vil bestÄ. 

Smartthings pÄ sin side er store, de vil bestÄ, de har mange stÞttede enheter, man kan legge til stÞtte for enheter selv med script. Det er ogsÄ et stort community man kan spÞrre om rÄd. Support tviler jeg pÄ at er veldig bra.

Noen andre pros and cons som jeg burde tenke over med disse systemene? Noen som har erfaring?

Takk

3 svar til spÞrsmÄlet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet
16 timer siden, thorsan skrev:

De er ogsÄ smÄ og man vet ikke hvor lenge de vil bestÄ. 

Det er altfor mange store aktĂžrer som tilbyr FutureHome til sine smarte leiligheter/eneboliger til at FH forsvinner med det aller fĂžrste.

Jeg ville sagt at det er mer sannsynlig at FH er der enn at Samsung opprettholder SmartThings i sin nÄvÊrende form til evig tid. ;) 

• 0
Skrevet

Jeg har kanskje undervurdert hvor store FH er. Men hvor fleksibelt er FH? Kan man scripte sine egne kontrollere/apper eller legge til devicer selv, slik som i SmartThings? Om man Ăžnsker Ă„ ha denne fleksibiliteten, hvilket system ville du valgt?

Det jeg er skeptisk til med FH er den manglende stÞtten til Ä kontrollere termostater, dvs slÄ dem av, justere temperatur pÄ termostat iforhold til romtemperatur. Det virker som om stÞtten for det er dÄrlig, mens i SmartThings kan man legge inn denne stÞtten selv om produsenten ikke vil gjÞre det.

• 0
Skrevet
1 time siden, thorsan skrev:

Men hvor fleksibelt er FH? Kan man scripte sine egne kontrollere/apper eller legge til devicer selv, slik som i SmartThings?

Nei, FH er ikke fleksibelt. Man velger det fordi det er enkelt.

1 time siden, thorsan skrev:

Om man Ăžnsker Ă„ ha denne fleksibiliteten, hvilket system ville du valgt?ï»ż

HomeSeer... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Svar pÄ spÞrsmÄlet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.