Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Google Home og Logitech Harmony hub


mr_frodo

Spørsmål

14 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Harmony dukka plutselig opp i Home-appen i dag. Jeg kan nå si f.eks. Hey Google, skru på TV, Sku av TV, Pause TV, Fortsett TV, Stopp TV, Skru opp/ned TV, Skru opp/ned TV med 5. Jeg har foreløpig ikke fått til å skifte kanal eller starte en kanal jeg har gitt navn i Harmony-konfigurasjonen.

 

Litt rart at det fortsatt står "The Harmony Action on the Google Assistant is currently only available for the English language in Australia, Canada, the United Kingdom, and the United States." på supportsidene. 

Endret av Venin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Nå kan jeg plutselig si "start Super på TV", hvor Super er et navn jeg har gitt NRK Super i Harmony-integrasjonen. Jeg kan også si f.eks. "start TV2 Nyhetskanalen", altså uten "på TV", og så starter den TV og skifter til riktig kanal. Jeg har også en stund kunnet si "skift til kanal 4" for å skifte kanal. Så nå er den egentlig kommet langt nok til å erstatte Alexa til å styre TV-en. Yey!

 

En småteit greie: Jeg prøvde å sette kallenavnet på TV2 Nyhetskanalen til 'Nyhetene'. Men når jeg da prøver å slå på Nyhetene på TV så vil bare Google spille av nyhetene/vise nyhetene på en annen Google-dings. Jeg prøvde derfor med kallenavnet 'Nyhetskanalen' (for å slippe å si TV2 Nyhetskanalen), men da sier Google 'OK, skrur på News Channel. Beklager, kan ikke... blabla'. Av en eller annen grunn oversetter den det til engelsk. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Nå har jeg stresset med dette i dagevis og lest uttalige saker om denne koblingen uten at jeg selv får dette til. 

Får kun opp at Harmony ikke støtter regionen/språket. Dette da selv om jeg setter alt til engelsk, til og med telefonen. Appene , språket, regionen er engelsk.

Men jeg fant en app som heter Yonomi. Der kan man lage rutiner og hente opp aktiviteter fra Harmony. Disse rutinene kan man legge til hos Siri som igjen kan kobles opp mot Google Home. 
 

Er i dialog med Logitech men virker ikke akkurat som de har noen løsning eller har jobbet med dette her noe særlig.

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På 2.12.2020 den 15.03, Steffelus skrev:

Nå har jeg stresset med dette i dagevis og lest uttalige saker om denne koblingen uten at jeg selv får dette til. 

Får kun opp at Harmony ikke støtter regionen/språket. Dette da selv om jeg setter alt til engelsk, til og med telefonen. Appene , språket, regionen er engelsk.

Men jeg fant en app som heter Yonomi. Der kan man lage rutiner og hente opp aktiviteter fra Harmony. Disse rutinene kan man legge til hos Siri som igjen kan kobles opp mot Google Home. 
 

Er i dialog med Logitech men virker ikke akkurat som de har noen løsning eller har jobbet med dette her noe særlig.

Steffen


 

Logi support sier at det ikke vil fungere hverken med norsk eller engelsk. De støtter ikke regionen så da er det visst helt umulig.

 

Venin: kan ikke skjønne at du har fått opp dette her. Da vet du noe som Logi ikke vet. Men tviler litt på kompetansen hos de.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
4 timer siden, Venin skrev:

Finner du ikke Harmony i Home-appen som vist på bildet? Da ville jeg først forsøkt å sette språket på mobilen til engelsk og assistentspråket til engelsk.

 

 

Screenshot_20201214-142139_Google.jpg

Finner tjenesten men får kun opp dette når jeg logger inn hos myharmony. Har prøvd alt på engelsk over flere dager med samme resultat. 
 

 

B9291D0B-0883-41EB-A2F5-E02ABD050400.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Har også fått meg Google Home og Harmony Hub og sliter med samme problemet. Har satt språk/location til US på både mobil, Harmony app og Google Home app... til ingen nytte. Noen som har mer konkret info om hvordan man kan koble disse sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
oxim skrev (14 timer siden):

Har også fått meg Google Home og Harmony Hub og sliter med samme problemet. Har satt språk/location til US på både mobil, Harmony app og Google Home app... til ingen nytte. Noen som har mer konkret info om hvordan man kan koble disse sammen? 

Ikke mye håp her. 
Jeg måtte gi opp. Jeg bruker en app som heter Yonomi og har talekommandoer der som fungerer med Harmony og Google. Funker som fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Venin skrev (1 time siden):

Prøv å laste ned MyHarmony ved å velge 'Using Harmony without a hub' herfra: https://support.myharmony.com/en-us/download

 

Start MyHarmony, logg på og oppdater profilen med språk English - United Kingdom.

 

Fantastisk! Nå fikk jeg dette til å fungere. Jeg fikk ikke opp noen språkinnstillinger og gjorde ingen endringer på dette området men jeg gjorde følgende:

 

Lastet ned appen uten hub på macen. Logget inn. Appen henviser kun til nettsiden så denne er ubrukelig. Men etter innlogging på nettsiden så gikk jeg inn på Google Home og kunne fullføre oppsett av Harmony. Tilfeldig eller ikke så var det noe som gjorde at dette funket nå.

Takker!

Steffn

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.