Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Konvertere Domoticz til homeseer


Rune L

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet kan du ikke bare flytte et setup i Domoticz til HomeSeer med enheter og regler, nei. Men hvis du f.eks. har en USB-pinne til Z-wave kan du importere all node-informasjon til HomeSeer.

 

Du må likevel manuelt gå gjennom alle devicer og gi dem nye fornuftige navn (og plasseringer). Og sette opp regler på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det. Du får inn alle z-wave enhetene i homeseer ved å ta noe slik "import from", men i praksis blir det bare tull, og du må slette alle enhetene og legge inn på nytt. Selv om jeg gjorde "secure include" i Domoticz så blir de ikke "secure included" i homeseer. Dermed er det masse enheter som mangler, er feilaktige ol. Event log hos meg ble et mareritt av advarsler og feil. Fjernet og la inn alle enheter på nytt (Fibaro wall plugs, HeatIT termostater ol) og da funket det fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, pcarlsen skrev:

Selv om jeg gjorde "secure include" i Domoticz så blir de ikke "secure included" i homeseer

Nei, det stemmer nok. Man må kopiere krypteringsnøkkelen fra Domoticz og legge den inn i Z-wave.ini i HomeSeer før man importerer alle noder.

 

Krypteringsnøkkelen ligger ikke i controlleren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pcarlsen skrev:

Typisk, du kan mer enn supporten til HS i allefall. Skulle gjerne vist det når jeg konverterte, hadde spart meg for noen artige timer ?

Jeg kan ikke si at det går, jeg vet ikke om de har samme format engang. Men jeg vet at både Domoticz og HomeSeer lagrer sine respektive krypteringsnøkler og siden Z-wave i det minste er noe standardisert bare antok jeg at nøkkelen hadde samme format. Men garantere det kan jeg ikke... ;)

 

Jeg lærte dette nesten på den vanskelige måten da jeg oppgraderte fra HS2 til HS3. Det var heller ikke særlig mye oppgradering, mer en flytting av info fra et system til et annet. Heldigvis har de allerede nå lovet at en eventuell oppgradering til HS4 vil være mer "drop in". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.