Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HA, Fibaro Dimmer 2, Aeotec Z-stick gen5 problemer med tilkobling


Øyvin

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få fibaro-nodene mine opp og gå i Home Assistant sammen med Aeotec Z-stick gen5. Jeg har prøvd å velge "add node" fra menyen i HA, men det funker ikke. Jeg tok ut Zstick og gikk til den ene dimmeren og koblet den til ved hjelp av donglen-trippelklikk og da funket den også mot HA. men når jeg så gjorde samme prosedyre med to andre dimmere, ble det bare tull og nå virker ingen av dimmerne. Noen som har vært borti lignende og evnt vet hva jeg gjør galt? tipper det er brukerfeil, men usikker på hva.

1333575415_Screenshot2020-02-06at21_43_12.thumb.png.708daf11e96d38b0ea9fb6d7067f9cae.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, baronKanon said:

Du skal ikke bruke donglen for å koble til HASS. Det anbefales vel å ha litt nær avstand ved paring. Noen ganger tar det litt tid, og krever en omstart før nye ZWave-dingser er skikkelig lagt inn. 

Ja det er vel egentlig det jeg også har lest rundt forbi, men jeg har ikke fått det til å virke. Jeg sitter ca. 3 meter vekk fra den jeg har prøvd på, men fortsatt vil det ikke koble til fra HA. Nå tok jeg en omstart for 3dje gang og nå ser det faktisk ut som at de tre jeg har koblet til nå virker. Jeg får prøve om jeg får koblet til flere ved hjelp av HA igjen. (typisk at ting begynner å virke etter man har klødd seg en stund i hodet og gått til det skrittet at man spør)

Endret av Øyvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg knakk koden her nå, dokumentasjonen til HA skriver at man ikke vil få noe som helst tilbakemelding på om man legger til/tar bort z-wave noder. Men hvis man går i loggen, kan man se at noder blir lagt til. restarte z-wave nettverket gjorde også at ting kom opp etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.