Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Gjentakende notification


espenln

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nylig portert fra Domoticz til Home Assistant og har stort sett fått det meste på plass, men det er en ting jeg sliter med:

 

Jeg har en sensor som registrerer at vaskemaskinen er ferdig og sender ut varsel via Pushbullet om dette. Denne har jeg fått til å fungere ved å bruke en "template switch". I tillegg har jeg en bevegelsesdetektor på vaskerommet som slår på lyset ved bevegelse, denne fungerer også helt glimrende. Men jeg ønsker å få påminnelse hver halve time etter at vaskemaskinen er ferdig om at det er klær i maskinen, helt til bevegelsesdetektoren har registrert bevegelse. I Domoticz løste jeg dette med en "dummy switch" som slo seg på når vaskemaskinen var ferdig, sendte varsel med gitt intervall om at den var på, og slo seg av ved bevegelse.

 

Mulig at jeg kan løse dette med template switch i Home assistant, men tror ikke jeg helt har forstått hvordan denne fungerer. Men jeg mistenker at det kanskje finnes en enklere løsning på dette også..?

 

Tips mottas med takk.

 

 

 

Espen

 

Sent fra min SM-T819 via Tapatalk

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en input boolean som settes når den er ferdig og skrus av når det er bevegelse. Lag en timer på halvtimen som startes når maskinen er ferdig. En automasjon trigges av at det er ferdig og starter timer og setter input boolean på samt sender varsel. En automasjon trigges av at timer går ut med forbehold om at input boolean er på og sender varsel, resetter timer og starter timer. En automasjon trigges av bevegelse, med forbehold om at input boolean er på, og stopper og resetter timer, og setter input boolean til av. 

Endret av baronKanon
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.