Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

deCONZ / RaspBee går i loop.


Einar

Anbefalte innlegg

Jeg måtte flytte de 2 Raspberry enhetene i går. 

Først gikk jeg inn via VNC på deCONZ og prøvde å ta en backup. Det gikk på dunken om jeg skal tro kvitteringsdialogen. Men det ligger en fersk backup fil i katalogen.1?
Så tok jeg dem ned ved å avslutte dem på det jeg mener er korrekt vis.
Dernest tok jeg SD kortene til PC'n og tok backup. Og håper det kan være til hjelp senere.

Flyttet så begge to etpar meter unna. ( Jeg ønsker å male veggen der de var. ) Og startet opp igjen. Så spruter det feilmeldinger fra JowiHue i loggen! Bl.a. en IP adresse i et nett jeg aldri har hørt om.

Klagde min nød til Wim, og han var på ballen raskere enn Haaland! Men det ser nå ut til at den ikke er på rett banehalvdel. JowiHue bare videreformidler en feil som ligger i Zigbee kontrolleren.

 

Her er copy/paste fra tråden i HomeSeer.com forumet:

Sitat

I VNC into it and see that it insists on updating the firmware. I press the "Update firmware" button and get the progress bar.
After that it asks me to connect device. Witout me it does connect, report "in network", then "joining" and back to "Not connected".
It does this in a never ending loop.
So it seems now I need to figure out where to get help with deCONZ/Raspbee.

 

Er det noen her som kan hjelpe eller peke meg til noen som kan?

Alternativt: kan jeg skrote hele hikkemikket og ta en annen Raspberry med et nytt RaspBee II kort og sette inn SD kortet fra den som ikke virker? Jeg har en liggende.

Eller rett og slett bare bruke den som den er men pille ut nettverkskonfigurasjonen fra den syke og få det inn i den nye?
Etter hva jeg forstår så er denne konfigurasjonen lagret i RaspBee men lagt ut i backupfilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått det til å virke!

Men jeg har ikke fjerneste anelse hvorfor!

Jeg har prøvd å flashe fra kommandoshell, byttet Raspberry og tilbake. Byttet RaspBee og tilbake. Kopiert noen filer i hytt og besvær. Tatt en trøsteøl.

Og plutselig begynte forbindelsesstrekene å dukke opp i deCONZ. Da listet jeg meg ut av rommet så stille jeg kunne og håpet på det beste.
Og nå ser det ut som den har fått stablet alle nodene på plass.

Det jeg ikke liker er at jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal gripe det an neste gang hele bukkebæsjen tryner.

For det er det eneste som er sikkert med HomeSeer/deCONZ. Kræsje det gjør det! Vet bare ikke når.

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.