Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lydplanke til TV-lyd og Google Nest samtidig?


Venin

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag et par aktive høyttalere (som alltid står på) som får lyd fra en liten passiv mikser. Inn til denne mikser er det minijack fra TV og fra en Echo Dot. Det gjør at jeg kan få både TV-lyd og musikk fra Alexa ut på de aktive høyttalerne.

Jeg ønsker nå å erstatte høyttalerne med en lydplanke, men ønsker også at Google Nest skal ta over for Alexa. Siden disse ikke har minijack-inngang må vel lydoverføringen skje over blåtann.

Kan Google Nest være tilkoblet en lydplanke via blåtann hele tiden slik at man slipper å koble opp mot blåtann for å høre musikk? Og kan man da samtidig få lyd fra TV-en ut på lydplanken?

 

Andre lure forslag for å få til det jeg ønsker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du skal ha musikk som lydplanken spiller samtidig med TV lyd, eller at de skal fungere sømløst sammen?

 

Jeg har en Sonos Beam med Google Assistant innebygd, den spiller lyd fra TV over optisk eller HDMI ARC, men jeg kan når som helst spørre den om å starte å spille radio eller musikk fra Spotify. Hvis jeg ber den om å spille radio så muter den TVen hvis den står på, og motsatt at hvis jeg hører på radio og så setter på TVen så tar TV lyden over. Fungerer veldig tilfredsstillende. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett skulle lydplanken kunne spilt musikk samtidig som TV-lyd. Da forsvinner ikke lyden på TV-en bare noen spør Google Nest om noe. Google har jo også en tendens til å begynne å snakke av seg selv, så da er det ekstra kjedelig hvis TV-lyden plutselig forsvinner. I tillegg er det vel ofte slik at nye assistent-funksjoner kommer senere til produkter som Google ikke har laget selv (f.eks. Sonos Beam).

 

Men det kan være jeg må krype til korset og gjøre som dere foreslår. Er det noen gode alternativer til Sonos Beam til dette? Jeg har ikke behov for Sonos ellers i heimen. Vurderer å kombinere lydplanke med en LG OLED65CX dersom den kommer på godt tilbud på Black Friday.

 

Finnes det forresten lydplanker som kan sende lyd til to hodetelefoner samtidig via Bluetooth? Har i dag en litt ustabil kinaløsning til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.