Sozuke Skrevet 30. desember 2020 Skrevet 30. desember 2020 Hei!  Ny bruker her, nettopp bygget hus og snuser litt pÄ smarthus-muligheter.  To ting jeg tenker kan gjÞre livet lettere er Ä kunne Äpne garasjedÞr og inngangsdÞr med en stemmekommando (har alltid pÄ airpods nÄr jeg kommer hjem og Siri er derfor bare et "Hei Siri" unna).  GarasjedÞrsÄpner som stÞtter Homekit finnes, sÄ det kan man vel anta funker. Men sliter med Ä finne ut om kombinasjonen Yale Doorman -> Verisure hub (evt. videre via Homey) vil kunne la meg Äpne inngangsdÞra med en Siri-kommando? Noen som vet/har tips? PÄ forhÄnd takk! Siter
Mathias Skrevet 8. januar 2021 Skrevet 8. januar 2021 (endret) Heisann! Noe sent svar her...  Har du Homey fra fÞr eller dette bare noe du vurderer? Jeg selv kjÞrer Home Assistant (HA) og denne har veldig enkel og grei integrasjon mot Homekit som lar deg velge hvilke domener (lÄser, brytere, lys, klima osv) som skal vÊre synlig fra HA inn i Homekit. HA har integrasjon mot Verisure sin hub som lar deg styre lÄser og evt annet du har koblet mot den.  Siden HA er gratis sÄ er alt du trenger en Raspberry Pi, flashe sd-kortet og fyre i gang en test.  Verisure-integrasjonen kan ikke opprettes i UI, men det er snakk om kun en kort kodesnutt som trengs. Og her inne er det mange som er flinke pÄ dette sÄ hjelp er aldri langt unna   Plutselig kan du oppleve at Homekit ikke er nÞdvendig lengre da appen til HA kan sette opp "Siri-styring" direkte der i stedet. Evt kan man ogsÄ bruke iOS-snarveier (shortcuts). Mange muligheter   Hva gjelder garasjedÞrÄnere sÄ er det et tema dette forumet er fullt av forskjellige lÞsninger pÄ  Endret 8. januar 2021 av Mathias Siter
Sozuke Skrevet 20. januar 2021 Forfatter Skrevet 20. januar 2021 Takk for svarđđŒÂ Har ikke Homey ennĂ„... har sĂ„ vidt hĂžrt om Home Assistant, men har vel hatt litt fordommer om at noe som kjĂžrer pĂ„ en raspberry pi ikke kommer til Ă„ vĂŠre stabilt/plutselig kan slutte Ă„ virke osv. Ănsker noe som kommer til Ă„ virke 100% og fortsette Ă„ gjĂžre det etter at det er satt opp (men om det er litt styr Ă„ sette det opp spiller ingen rolle). Ble inspirert til Ă„ lĂŠre mer om Home Assistant nĂ„! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.